سردار باقرزاده:

موضوع دفاع مقدس، مقوله ای ارزشمند و سرمایه ای ملی است

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: باید تلاش کرد نگاه عاشورایی دفاع مقدس به خوبی به نسل‌ های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۲۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ - 05April 2017
به گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار سید محمد باقرزاده، رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش راهیان نور و فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «راهیان نور یک فناوری است» اظهار داشت: این فرمایش جامع ترین تعبیر در مورد راهیان نور است و نشانگر پویایی نقش راهیان نور است.

وی دفاع مقدس را مقوله ای ارزشمند و سرمایه ای ملی دانست که باید به درستی از آن بهره برداری کرد و افزود: لازمه عبور از مرحله جنگ این است که بتوان جنگ را استحصال کرد یعنی تبدیل آن به محصولی که بتوان آن را عرضه کرد و راهیان نور فرآیندی است که به چگونگی بهره برداری از ذخایر ارزشمند جنگ و استخراج و تبدیل آن به یک محصول کمک می کند.

سردار باقرزاده، با بیان اینکه راهیان نور به مخاطب کمک می کند تا شناخت درستی از جنگ پیدا کند، اذعان داشت: می‌ توان از طریق روایتگری، پخش فیلم و مستند و عرضه کتاب های مختلف معرفت عمومی نسبت به شهدا را بالا برد و باید تلاش کرد نگاه عاشورایی دفاع مقدس به خوبی به نسل‌ های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه دیروز مرد جنگ میدان نبرد بودیم و امروز همان مرد جنگ باید مرد انقلاب باشد، تصریح کرد: نباید انقلاب فراموش شود و بدانیم مشکلات کشور با انقلابی گری حل می ‌شود؛ با انقلابی بودن، مدیریت جهادی و عمل انقلابی داشتن می توان مشکلات کشور را حل کرد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح، با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم انقلاب تحریف و به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: شعار امسال «من انقلابی ‌ام» راهیان نور خواستار بیان این موضوع است که چیزی تغییر نکرده چرا که جنگ مقتضیات خاص خود را داشته و امروز حوزه جنگ در عرصه‌ های اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه عنصر انقلابی متناسب با شرایط فعلی باید بداند چه رسالت و تکلیفی دارد و چه عملکردی باید از خود ارائه دهد، ابراز کرد: رسانه در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت بیشتر دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می ‌کند در حقیقت یک جزء مکمل در فعالیت های فرهنگی و انقلابی بوده که از سوی دشمن علیه ما آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ رسانه، رسانه باید عملکردی همچون توپخانه داشته باشد و اگر قرار است که قلمرو توپخانه مورد هجمه قرار گیرد از خود دفاع می‌ کند، ادامه داد: ما در حوزه فرهنگی ابتدا باید بر رسانه احاطه داشته باشیم و همه فعالیت‌ های حوزه مرتبط از لحاظ فرهنگی مورد رصد قرار گیرد.

سردار باقرزاده، عمل به وظیفه ذاتی، پشتیبانی از همه فعالیت‌ ها و نفوذ فرهنگی را سه مسئولیت رسانه دانست و عنوان کرد: در زمینه نفوذ فرهنگی ما هنوز در مقدمات راه قرار داریم و باید آن را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار