یادداشت/ محمود فرشیدی

مرز خدمت و خیانت!

مرز در عشق و جنون باریک است کفر و ایمان چه به هم نزدیک است همانند زندگی انسان‌‌ها، در روند امور جامعه نیز لحظات حساسی وجود دارد که شناخت به موقع و تصمیم‌‌گیری صحیح در آن زمان، بسیار سرنوشت‌‌ساز است.
کد خبر: ۲۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ - 06April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمود فرشیدی» نوشت: مرز در عشق و جنون باریک است کفر و ایمان چه به هم نزدیک است همانند زندگی انسان‌‌ها، در روند امور جامعه نیز لحظات حساسی وجود دارد که شناخت به موقع و تصمیم‌‌گیری صحیح در آن زمان، بسیار سرنوشت‌‌ساز است همچنان که غفلت از این موقعیت‌‌ها یا تصمیم‌گیری نسنجیده نیز ضربات غیر قابل جبرانی وارد می‌‌آورد و بی‌‌تردید ایام انتخابات بخصوص انتخابات ریاست جمهوری آتی، یکی از سرنوشت‌ سازترین موقعیت‌‌ها برای کشور است.

از آنجا که یکی از ویژگی‌ های رجال سیاسی، بهره‌ مندی از هوش سیاسی است، انتظار می ‌رود همه چهره‌ های انقلابی که خود را در معرض نامزدی ریاست جمهوری آینده قرار داده ‌اند، تصویر روشنی از شرایط حساس کنونی داشته ‌باشند، و از آنجا که نیت "خدمت" یا دستیابی به "قدرت" وجه تمایز رجال انقلابی از افراد فرصت طلب است، رفتار نامزدها در این ایام می ‌تواند از سرّ درون آنان پرده ‌بردارد و روشن‌ سازد تا چه اندازه به رهنمود  امام راحل (ره) پایبند هستند که فرمود: نگویید "من"، بگویید "مکتب من".

بخصوص در شرایط کنونی که هنوز نامزد نهایی جبهه مردمی انتحاب نشده است، هر گونه رقابت درون جبهه و دعوت به خود، خطاست زیرا اگر نیت، خدمت است هر نامزدی باید ترجیح بدهد بار سنگین امانت را دیگری بردارد و او نیز توانایی‌ های خود را در خدمت نهایی به کار گیرد.

با توجه به همین ضرورت است که تبلیغات نامزدها در شرایط کنونی باید بر محور دفاع از گفتمان جبهه و رویکرد انقلابی برای حل مسائل انجام شود و صد البته به طرفداران خود نیز اجازه ندهند با تبلیغات فردی و نظرسنجی های ساختگی، موجب تشویش خاطر طرفداران انقلابی را فراهم آورند.

در شرایط فرارو، چه بسا "امتحان الهی" انتخابات، آن قدر دشوار باشد که بعضی نیت ‌های اولیه "خدمت" در تب و تاب رقابت ‌ها به خیانت تبدیل گردد. زیرا نتیجه رقابت با نامزدهای خودی، همان تجربه تلخ انتخابات دوره قبل را در پی خواهد داشت و همان توطئه ‌ای است که در انتخابات سال 1392، رقیب آن را علیه انقلابیون اعمال کرد و به نتیجه رسید و اگر بازی خوردگان آن توطئه را بتوان "بی ‌بصیرت" خواند، در این دوره لااقل باید گفت نتیجه گرفتاری در دام رقیب، "خیانت" است.

کسانی که در برابر رأی اجماع عقلای انقلابی تمکین نکنند و از کاپیتان خودمحوری تقلید نمایند که این روزها رفتارش موجب استهزاء شده است، باید توجه داشته باشند که رقابت در مسائل حساس سیاسی، شبیه به کشتی گرفتن در قله کوه است و بازنده به قعر دره پرتاب خواهد شد.
 
منبع: رسالت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار