مروری بر زندگی و وصیت نامه طلبه شهید «حمزه شهبا»؛

تنها گذاشتن امام آرزوی دشمن اصلی مسلمانان يعنی «آمريكا» است

شهید «حمزه شهبا» در وصیت‌نامه خود به ملت ایران توصیه می‌کند: اي ملت قهرمان‌پرور؛ به ياد رزمندگان در جبهه باشيد و گوش به فرمان امام عزيز. خدای نكرده نكند امام را تنها بگذاريد، كه اين آرزوی دشمن اصلی امت مسلمان يعنی «آمريكا» است. با حضور خود در صحنه، منافقين و ضدانقلاب را به گورستان و زباله‌دان تاريخ بفرستيد.
کد خبر: ۲۳۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ - 07April 2017
با حضور در صحنه، منافقين را به گورستان بفرستيد

به گزارش دفاع پرس از کرمان، شهید «حمزه شهبا» در سوم اردیبهشت سال 1342 در روستای «نجف آباد» از توابع شهرستان «سیرجان» به دنیا آمد.

در سال 1349 در مدرسه ابتدایی نجف آباد تحصیلات ابتدایی را آغاز كرد و دوره تحصیلات راهنمایی خود را در مدرسه شهید اشرفی اصفهانی سیرجان سپری كرد. تحصیلات خود را تا دوم دبیرستان ادامه داد و در چهار سال نیز در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) علوم حوزوی را فرا گرفت.

سال 1360 از طریق سپاه سیرجان به جبهه اعزام شد و به عنوان تیربارچی خدمت کرد. شهید حمزه شهبا در تاریخ نهم فروردین 1361 در «دشت عباس» و در عملیات «فتح المبین» به شهادت رسید.

مروری بر وصیت نامه شهید حمزه شهبا:

بسم رب الشهداء والصدیقین

اگر به جای این راه معنوی، مسافرتی معمولی و عادی بود و اگر استفاده مادی می‌داشت آن وقت راه كوتاه بود. هدف و راه دراز است این چیزی نیست كه قابل تردید باشد، ولی در مقابل چه مقصدی، وقتی مقصد دعوت به خدا و راه خدا باشد، دوری و درازی راه چیزی نیست.

مگر مسلمان می‌خواهد در پایان این راه به برگ و نوایی برسد؟ مسلمان هدف نهایی‌اش رسیدن به پاداش الهی است.

چه چیزی بهتر از این كه انسان این جان ناقابل خود را هدیه راه خدا كند و جان خود را به او بفروشد. و در عوض بهشت را بگیرد. چه چیزی بهتر از این كه انسان با خدا معامله كند.

اگر فرد مسلمان و مجاهد بخواهد به پاداش الهی برسد دیگر برای او درازی و كوتاهی راه، عبور از موانع و یا عدم عبور از آن در این راه مشكلی ایجاد نمی كند. شكی نیست كه بین راه خار و خس است. هیچ كس نمی گوید راه هموار است. این راه بازسازی است. راه بازگشت انسان به خدا و قرآن.

چند كلمه ای هم برای ملت قهرمان پرور ایران می نویسم: ای خواهر و برادر كه همیشه در صحنه حاضرید و گوش به فرمان امام باشید، همان گونه كه تا به حال پشت جبهه را محكم و استوار نگه داشته اید، از این به بعد نیز همان طور باشید. ای امت مسلمان، امیدوارم كه این سخن من را که از فرسنگ‌ها راه می رسد بپذیرید.

ای ملت قهرمان پرور، به یاد رزمندگان در جبهه باشید و گوش به فرمان امام عزیز. خدای نكرده نكند امام را تنها بگذارید. كه این آرزوی دشمن اصلی امت مسلمان یعنی «آمریكا» است. با حضور خود در صحنه، منافقین و ضدانقلاب را به گورستان و زباله‌دان تاریخ بفرستید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها