مادر شهید علومی:

پسرم سنش کم، اما اهدافش بلند بود

صغرا صداقت مادر شهید محمدتقی علومی گفت: پسرم با اینکه سن کمی داشت اما از فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در محله، مدرسه و مسجد بود و اهداف بلندی داشت.
کد خبر: ۲۳۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ - 08April 2017

به گزارش دفاع پرس از رشت، همزمان با آغاز بهار طبیعت و  ایام رجب المرجب و تجدید میثاق با آرمانهای والای شهدای گرانقدر ایران اسلامی، سمیه اقدامی مسئول امور بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان به همراه تنی چند از دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت با مادرگرانقدر طلبه شهید محمدتقی علومی در رشت دیدار وگفتگو کردند.

صغرا صداقت مادر گرانقدر شهید علومی ضمن تبریک بهار طبیعت و ایام ماه رجب ، ضمن قدردانی از خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و آروزی صحت و سلامتی برای رهبر فرزانه انقلاب با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش اظهار داشت: پسرم با اینکه سن کمی داشت اما از فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در محله، مدرسه و مسجد بود و اهداف بلندی داشت.

وی با مقایسه آن ایام با زمان حال گفت: مرارت‌های  زندگی در آن سال‌ها در مقایسه با شرایط حال جامعه آنقدر زیاد بود که فرزندم با وجود امکانات کم خانواده، همسایه و دوست را به ما ترجیح می‌داد و اگر یک پیت نفت سهم خانواده بود آن را به فرد بی‌بضاعتی می‌داد و می‌‌گفت "مادر اگر آنقدر سرمایه داشتم به این فقرای آبرومند می‌دادم تا آنها را هیچ وقت خجالت زده  و ناراحت نبینم".

خانم صداقت  به رفتارهای  فرهنگی فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: اگر در محله می‌دید مراسم عروسی و یا بدحجابی زنان بیداد می‌کند با آن سن و سال کم اما رفتار موجه و مردانه خود شخصا می‌ رفت تا دم در منزل آن فرد و تذکر مودبانه‌ایی می‌داد و با خیال راحت به خانه بر می‌گشت و  از رفتن به  مراسمات و  معاشرت با افرادی که معاند نظام بودند اگر قابل هدایت بودند هم صحبت می‌شد و اگر غیر از این بودند از آنها فاصله می‌گرفت.

مادر شهید علومی در ادامه خاطرات خود از حضور فعال فرزندش در مناطق عملیاتی جبهه یاد کرد و گفت: مانع حضورش در جبهه نشدیم اما دوست داشتیم او درس بخواند و در حوزه علمیه بدرخشد.

خانم صداقت از علاقه وافر فرزند و دیگر پسرانش به حضور  در جبهه یاد کرد و گفت: فرزندانم همگی عاشق حضرت امام رحل بودند و جان خود را فدای کلام امام می‌کردند.

وی با بیان اینکه  پسرانم هم از جانبازان جنگ تحمیلی هستند تصریح کرد: از شهادت محمدتقی هنوز مدتی نگذشته بود که تنها پسر خواهرم مسعود جوادی که در تهران ساکن بود به جبهه رفت و به شهادت رسید، چون می‌گفت طاقت ندارم بعد از محمدتقی زنده باشم و اسلحه اش بر زمین بماند. پیکر او در بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.  

خانم صداقت در پایان سخنانش با اشاره به وصیتنامه فرزند 17 ساله‌اش گفت : پسرم در این وصیتنامه برای ما نوشته است:

برادران و خواهران عزیز؛ نکند خدای ناکرده پس از شهادتم گریه کنید که من به خاطر الله رفتم و کشته شدم. گریه و ناله نه، نه ، این طور نباشد بلکه گریه‌تان فقط برای سیدالشهدا (ع) و اسلام باشد، چرا که ما هر چه داریم از همین اسلام است. امام را فراموش نکنید. اسلام را به همه دنیا ترویج بدهید.

مادر عزیزم! من که به عنوان پسرتان انتخاب شدم به شما افتخار می‌کنم که زینب وار پسر خود را به میدان جنگ فرستاده‌اید و پدر عزیزم من که بزرگ شده دست شما هستم  به شما افتخار می‌کنم، مانند حبیب بن مظاهر پسرتان را به سرحدات جنگ فرستادید.

من امانتی بودم پیش شما و شما هم امانتی که خداوند پیش شما گذاشت را به طور احسن به خداوند پس دادید، باشد که خداوند شما را در کارهایتان موفق و مؤید بگرداند .

به گزارش دفاع پرس،  بسیجی شهید حاج محمدتقی علومی از زمره شهدای والا مقامی بود که از حضرت امام خمینی(رحمه الله ) باروری و شکفتن را آموخت. ایشان در دوازده اسفند ماه سال ۱۳۴5در شهر رشت از پدری روحانی و مادری متدین متولد شد.

وی دوره ابتدایی را در دبستان شهید کریم نوبخت و دوره راهنمایی را در مدرسه نظام الملک و مقطع متوسطه را در دبیرستان جهاد فرهنگیان گذراند. همراه با پیروزی انقلاب در لبیک به فرمان حضرت امام (رحمه الله) در بسیج مستضعفین به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت و بارها به دلیل دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی خود و خانواده اش مورد تهدید گروهک‌های منافق قرار گرفت.

از جمله فعالیت های شهید شرکت در عملیات جنگل و پاکسازی جنگل‌های چوکا از دست منافقان بود. با آغاز جنگ تحمیلی شهید علومی به جبهه اعزام شد.

وی سپس به کامیاران و پس از آن به سنندج و مریوان اعزام شد. گویی که وی به تقدیر زیبای شهادت در راه خدا نزدیک می شد. سرانجام پس از استقرار در پایگاه کماسی واقع در خاک عراق در تاریخ ۳/۹/۱۳۶۲ هنگامی که به همراه دیگر یاران بسیجی‌اش که برای تأمین جاده تدارکاتی می‌رفتند مورد کمین گروهک های مزدور قرار گرفتند و پس از مقاومت فراوان مظلومانه به شهادت رسیدند.

از ویژگی‌های والای شهید عشق به رهبر، تواضع و فروتنی و علاقه زیادش به دعاهای کمیل و توسل و زیارت عاشورا بود چرا که معتقد بود همین دعاها است که ما را به پیروزی می رساند.

پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر پس از تشییع با شکوه در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار