تربیت ۶۵هزار حافظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران

رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین نیازهای کشور تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است که بر اساس سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از این تعداد تربیت ۶۵ هزار نفر است.
کد خبر: ۲۳۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ - 10April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام علی عالمی»، رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، با تأکید بر حفظ آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دو بعد رزمی و عملیاتی و عقیدتی اظهار داشت: این نیروها باید از نظر رزمی و دفاعی باید در بالاترین حد قرار داشته و امکان مقابله با هر نوع تهدیدی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در عوامل نامحسوس و اثرگذار رزمی همچون باروری قدرت ایمان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: قوای مسلح ایران متکی بر نیروی انسانی بوده و در این راستا باید به ارزش‌های ایمانی و اعتقادی باور عمیقی داشته باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: عقیدتی سیاسی با رسالت خطیر تشریح و تبیین آموزه‌های دینی در نیروهای مسلح عمل کرده و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا رزمندگان با آگاهی از آیات و روایات جهاد و شهادت در صحنه دفاع از کشور و اسلام حاضر شوند.

وی بیان کرد: وقتی رزمنده‌ای اعتقادات به مبانی دینی و ایمانی داشته باشد حاضر می‌شود با ترک خانه و خانواده و فرزندان برای دفاع از ارزش‌های دینی در میدان جنگ حاضر و به شهادت برسد.

عالمی با بیان اینکه ترویج معارف قرآنی و تربیت حافظان قرآن یکی از اقداماتی که در دستور کار عقیدتی سیاسی ارتش قرار دارد، افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین نیازهای کشور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم است که بر اساس تقسیم بندی، سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از این تعداد تربیت 65 هزار نفر است که گروه 22 توپخانه ارتش تلاش خود را در این زمینه کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه گروه 22 توپخانه ارتش هر سربازی که جزء 30 قرآن کریم را حفظ کند، 30 روز به مرخصی تشویقی می‌گیرد و حفظ سایر اجزای قرآن، 15 روز به مرخصی می‌روند.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا افزود: تا پایان سال 95 تعداد 385 نفر حافظ جزء 30 قرآن کریم در گروه 22 توپخانه ارتش حضور داشتند، این تصمیم بعد از اجرا در این یگان به سایر یگان‌های نیروی زمین ارتش هم ابلاغ و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 7 نفر از حافظان جزء 30 از بین سربازان معرفی شده‌اند، اظهارداشت: بزرگترین شعبه اخذ آزمون مسابقات حفظ قرآن کریم شهرستان در گروه 22 توپخانه ارتش قرار دارد که در سال 95 نیز از تعداد 83 نفر در این شعبه  آزمون حفظ قرآن اخذ شد.

عالمی بیان کرد: عملیات احداث مدرسه قرآنی قائم آل محمد در کوی سازمانی امام رضا(ع) گروه 22 توپخانه ارتش به اتمام رسیده و منتظر ابلاغ بودجه‌های سازمانی برای تجهیز این مرکز هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان سه مرکز نیروی زمین ارتش مأمور به احداث این مراکز قرآنی شدند که گروه 22 توپخانه ارتش یکی از آنها است، گفت: در این مدرسه قرآنی فعالان قرآنی از همه رده‌های سنی پذیرفته و به آنها قرآن آموزش داده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها