به همت حوزه هنری استان بوشهر صورت می‌گیرد؛

استان بوشهر میزبان مشهورترین نویسنده ادبیات پایداری کشور

به همت حوزه هنری استان بوشهر گلعلی بابایی یکی از مشهورترین نویسندگان دفاع مقدس و ادبیات پایداری روز پنج‌شنبه میهمان این استان خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ - 12April 2017
استان بوشهر میزبان مشهورترین نویسنده ادبیات پایداری کشوربه گزارش دفاع پرس از بوشهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان بوشهر برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است که دعوت از گلعلی بابایی، یکی از مطرح‌ترین نویسنده‌های ادبیات پایداری کشور و حضور وی در جمع هنرمندان و نویسندگان بوشهری از جمله این برنامه‌هاست.

این نویسنده ادبیات انقلاب و پایداری در روز پنج‌شنبه با حضور در مرکز استان، در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در کارگاه تخصصی ادبیات پایداری شرکت خواهد کرد.

وی همچنین در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا که در ساعت 17 روز پنج‌شنبه، 24 فروردین با حضور هنرمندان بوشهری در گلزار شهدای این شهر برگزار خواهد شد شرکت کرده و در این مراسم یکی از کارگردانان بنامِ سینمای دفاع مقدس، جمال شورجه هم حضور خواهد یافت.

اما گلعلی بابایی کیست؟
 
سردار سرتیپ دوم گلعلی بابایی، رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولد سال 1339 در روستای برار از توابع شهرستان چالوس است.

"غربت هور"، "از الوند تا قراویز"، "حکایت مردان مرد"، "نبرد های جنوب اهواز (کارنامه تاریخی، جغرافیایی، نظامی منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غربی اهواز)"، "حکایت مردان مهر (بر اساس زندگی نامه سرداران شهید غلامعلی پیچک و مهدی خندان) " و "نقطه رهایی "، از جمله آثار باارزش وی بوده که تاکنون منتشر شده اند.

در واقع این سردار نام آشنا را همه با عنوان «گلعلی بابایی»، نویسنده دلسوز عرصه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس می‌شناسند زیرا وی بیش از آن که چهره ای نظامی باشد شخصیتی فرهنگی دارد.

وی فردی دلسوز و پرتلاش بوده که در حوزه دفاع مقدس فعالیت های بسیاری نموده و تاکنون روایت گری ها و خاطره‌نگاری های زیادی از این شخصیت فرهنگی ثبت و ضبط شده است.

از خاطره های جالب وی با رهبر معظم انقلاب می‌توان به روایت خودش اشاره کرد.

بابایی می‌گوید: «در جلسه‌ای حضرت آقا درباره کتاب‌های همپای صاعقه و ضربت متقابل سه بار فرمودند: این‌ها خیلی خوب است

وی ادامه می‌دهد: «حاج حسین همدانی به ما می‌گفت: شما چقدر آدم‌های بی‌احساسی هستید. ما نظامی‌ها اگر آقا یک خوب بهمان بدهد کلاهمان را هوا می‌اندازیم

بابایی همچنین رابطه بسیار نزدیک و صمیمی با سردار شهید حسین همدانی داشت.

به هر حال؛ گلعلی بابایی اواخر هفته جاری میهمان هنرمندان، نویسندگان و مردم استان بوشهر خواهد بود تا به پرسش ها و دغدغه های علاقمندان در این عرصه پاسخ گوید.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار