مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی:

تل‌آویو باید مقابله با محور تهران، بغداد، دمشق، بیروت را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد

مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، به تل‌آویو توصیه می‌کند، در کنار آمریکا با عربستان، کشورهای عربی خلیج فارس، ترکیه، اردن و مصر ائتلافی منطقه‌ای علیه محور مقاومت به رهبری ایران تشکیل دهد.
کد خبر: ۲۳۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ - 14April 2017

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه فرا منطقه‌ای رأی الیوم به سردبیری «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر جهان عرب در یادداشتی به قلم یکی از نویسندگان خود نوشت که از نظر تحلیلگران صهیونیست، خطر محور مقاومت ایران، سوریه و حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک‌تر از تهدیدهای گروه تروریستی داعش است.

در این یادداشت آمده است، تشدید اوضاع در سوریه تحلیلگران رژیم صهیونیست را بر این داشته است که هرگونه راه حل سیاسی در سوریه یاد شامل برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت باشد و این هدف و اولویت راهبرد مقامات تل‌آویو است.

نویسنده این یادداشت در چرایی این گفته خود می‌نویسد، برای اینکه بشار اسد چه در گذشته و چه هم‌اکنون از حزب‌الله لبنان حمایت کرده و با سرسخت‌ترین دشمنان اسرائیل یعنی ایران ائتلاف تشکیل داده است.

رأی الیوم می‌نویسد، پر واضح است که منافع رژیم صهیونیستی تضعیف محور مقاومت و رهایی از یکی رهبران آن یعنی بشار اسد است و این مسئله‌ای است که دولت جدید آمریکا و کشورهای به اصطلاح «معتدل عربی» به دنبال تحقق آن هستند.

این روزنامه به گزارشی که مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل وابسته به دانشگاه تل‌آویو ارائه داده است، اشاره می‌کند که در این گزارش بر لزوم برکناری اسد از قدرت تأکید شده است و مصلحت رژیم صهیونیستی در این است که از قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله در منطقه جلوگیری شود.

این مرکز صهیونیستی تأکید کرده است، تقویت محور مقاومت به رهبری ایران که از طریق بشار اسد به حزب‌الله متصل است، بزرگترین تهدید واقعی برای امنیت کیان صهیونیستی است.

در گزارش این مرکز تصریح شده است که تل‌آویو باید در مقایسه با تهدیدات دیگری از قبیل تهدید داعش و سایر گروه‌های تروریستی، باید به سرنگونی بشار اسد بیشترین اهمیت را بدهد.

مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل به نگرانی برخی از مقامات صهیونیستی از تهدید داعش اشاره و تأکید می‌کند که اگر چه تهدید داعش کمتر نیست ولی مقابله با محور تهران-بغداد -دمشق-بیروت باید در رأس اولویت‌های راهبردی قرار بگیرد؛ زیر اول اینکه جامعه جهانی علیه داعش بسیج شده‌اند و دوم اینکه می‌توان بعدا جلوی پیشروی آن را گرفت.

در بخشی از این گزارش آمده است که پرداخت به تهدید داعش بدون سرنگونی دولت بشار اسد به معنای تنها گذاشتن اسرائیل در برابر محور مقاومت «تهران-اسد-نصرالله» است و خطر این محور ده‌ها برابر از خطر داعش به اسرائیل بیشتر است.

این مرکز صهیونیستی به تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو توصیه می‌کند که با عربستان، کشورهای عربی خلیج فارس، ترکیه، اردن و مصر در کنار آمریکا ائتلافی منطقه‌ای علیه محور مقاومت تشکیل دهد و با روسیه پنهانی در مورد سوریه به توافق برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار