بیگی:

بیشترین خسارات سیل آذربایجان شرقی در تبریز بوده است/ سیل شکارچیان صحنه‌های تخریبی را شکار کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کثرت جمعیت شهر تبریز گفت: بیشترین خسارت سیل استان آذربایجان شرقی در تبریز رخ‌داده و مناطق حاشیه‌ای آن نیز به دلیل ضعف زیرساخت‌ها و بناها آسیب جدی دیدند.
کد خبر: ۲۳۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ - 15April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفت: برابر اطلاعیه‌ای که داریم تا این لحظه هشت نفر در «آذرشهر» بر اثر سیل آذربایجان مفقود شده‌اند و هنوز وضعیت حیاتی آنها مشخص نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عمده خسارت جانی ناشی از سیل را مربوط به زمانی خواند که مردم از روی کنجکاوی در بستر رودخانه مشغول فیلم‌برداری و تفریح بودند.

وی افزود: در حالی که مردم مشغول فیلمبرداری بوده‌اند سیل به شکل غافلگیر کننده‌ای شدت می‌گیرد و با سرعت فراوان 4 دستگاه خودرو را دربر می‌گیرد و به همراه خود می‌برد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین مشکلات ناشی از سیل به دلیل کثرت جمعیت تبریز در این شهر رخ داده است اظهار داشت: روستاهای حاشیه‌ای آن هم به دلیل عدم برخورداری از زیرساخت‌های لازم آسیب جدی دیده‌اند زیرا بناهای ساخته شده در آنجا بدون استحکام است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه آبگرفتگی در روستاهای حاشیه تبریز سبب ورود آب به منازل شده است اظهار داشت: در این مناطق سیل تعدادی از تیرهای برق را با خود برده و برق را برای ساعتی قطع کرده است.

وی بیشترین آسیب دیدگی به جهت آبگرفتگی را در روستای «قره‌آقول» که مربوط به شهرستان «آذرشهر» هست را برشمرد و گفت: اینجا منطقه‌ای است که همه آبها جمع می‌شوند و سپس وارد دریاچه ارومیه می‌شوند و بر همین اساس بیشترین خسارت در این منطقه به وجود آمده و کشت و زراعت دام‌های مردمی را که در حاشیه رودخانه بوده‌اند به طور جدی دچار خسارت و آسیب شده است.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه سیل چهار دستگاه خودرو را با خود برده و هشت نفر را هم مفقود کرده است اما آمادگی دستگاه‌های دولتی سبب شد که اقدامات انجام شده از سوی آنها تا حد قابل توجهی از افزایش آسیب‌ها جلوگیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار