وزیر کشور:

برقراری تجارت آزاد میان ایران و پاکستان را دنبال می‌کنیم

رحمانی‌فضلی گفت:‌ تلاش می‌کنیم حجم همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان را تا رقم پنج میلیارد دلار افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۳۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ - 17April 2017
برقراری تجارت آزاد میان ایران و پاکستان را دنبال می‌کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه افتتاحیه بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی‌های ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از اهداف ما در موافقتنامه این اجلاس دستیابی به بحث تجارت آزاد میان دو کشور است. ما باید مقررات تجارت آزاد دو کشور را آماده کنیم تا بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم.

وی درباره برگزاری این اجلاس نیز گفت: قبلا کارشناسان اقتصادی، انرژی وصنعت دو کشور بررسی های لازم را انجام دادند، که امروز انشاءالله درجلسه عصر توافق را نهایی می کنیم. این توافق‌ها می‌تواند همکاری اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان را ارتقا دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مرز مشترک 900 کیلومتری دو کشور و بازارچه‌های مرزی و ارتباطاتی که میان دو کشور به لحاظ فرهنگی، اعتقادی، دینی و تاریخی وجود دارد، یقینا ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری می‌تواند در پیوند و تقویت روابط دوکشور بسیار موثر باشد. تلاش می‌کنیم حجم همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان را تا رقم پنج میلیارد دلار افزایش دهیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: افزایش همکاری اقتصادی و تجاری در افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور موثر خواهد بود. امیدواریم با افزایش همکاری‌های اقتصادی، برای هر دو کشور ایران و پاکستان گام‌های بلندی در جهت توسعه اقتصادی برداریم.

عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان نیز هدف از برگزاری این اجلاس را گسترش روابط و همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور دانست و گفت: ایران و پاکستان همسایه دو کشور هستند و ظرفیت‌های زیادی برای همکاری دو کشور وجود دارد. ما در حد توان خود به ایران کمک می‌کنیم و از کمک‌های ایران هم استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار