رئیس جمهور:

باید قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم

رئیس جمهور گفت: حرکت ما دوری از تنش‌ها و برخوردهاست؛ اما باید هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۳۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ - 18April 2017
قدرت بازدارندگی را باید افزایش دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش، با یادآوری ایثار و دلاوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس و پاسداری آن‌ها از مرز و بوم این کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان با نیکی و عظمت یاد می‌شود.

روحانی با بیان اینکه برخی ارتش‌های دنیا یادآور تجاوز به کشورهای دیگر و حمایت از تروریسم و بی‌اعتنایی به نظرات ملت و قانون هستند، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی یادآور نظم، انضباط، ایمان و دفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع ملی است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی آزمون خود را در 8 سال دفاع مقدس پس داده و هیچ عملیات بزرگی در 8 سال دفاع مقدس نمی‌یابید که از حرکت پرواز نیروی هوایی ارتش برای رساندن مهمات و سلاح از مناطق دوردست بی‌نیاز بوده باشد. هیچ عملیاتی نیست مگر پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی و زرهی نیروی زمینی و هوانیروز را کنار رزمندگان شاهد نباشیم. هیچ عملیاتی نبود مگر اینکه وحدت ارتش و سپاه را کنار یکدیگر مشاهده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی پاسداری از استقلال کشور، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را به‌عهده دارد، گفت: حفظ نظام و حراست از تمامیت ارضی ایران به‌صراحت قانون اساسی بر دوش ارتش جمهوری اسلامی است. امروز نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش کنار سپاه پاسداران قدرتمند و بسیج دلاور و نیروی انتظامی قدرت نظامی هوشمندی را تشکیل دادند که با دوران 8 سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

روحانی افزود: دولت یازدهم از روز اول یکی از اهدافش تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بوده و آمار و ارقام نشان می‌دهد بودجه بنیه دفاعی نسبت به آغاز دولت 145 درصد رشد داشته و این به این معناست که در شرایط اقتصادی اهتمام دولت به تقویت بیشتر نیروهای مسلح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم افتخار دارد یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی را در این دوران به داخل کشور و در اختیار نیروهای مسلح قرار داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آمادگی نیروهای مسلح از هر زمانی بیشتر است، تأکید کرد: نیروهای مسلح تهدیدی برای دیگران نخواهد بود و اولین گام‌شان تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشوری نیست. حرکت ما دوری از تنش‌ها و برخوردهاست اما باید هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی را افزایش دهیم.

روحانی با تأکید بر اینکه کشورهای دیگر منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند، اظهار داشت: قدرت دفاعی ما تدافعی و بازدارنده است ولی نشان دادیم در برابر تجاوز متجاوزین به‌سختی از کشورمان دفاع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح دارای ویژگی‌هایی هستند که در کمتر کشوری سراغ داریم، ابراز کرد: اولین ویژگی ایمان و انگیزه الهی است که در قلوب نیروهای مسلح و پرسنل فداکار ارتش برای ایثار و فداکاری وجود دارد. هیچ قدرت و تجهیزاتی جای ایمان و انگیزه نیروهای مسلح را نمی‌گیرد.

رئیس جمهور افزود: دومین ویژگی ارتباط با ملت است، ملت کنار نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح در خط مقدم حراست از منافع ملی هستند. هر کجا رنج و سختی ملت باشد نیروهای مسلح کنار ملت قرار دارند.

روحانی تصریح کرد: ویژگی دیگر داشتن فرماندهی کل قوا است که نشات گرفته از اسلام، فقه، ولایت و عدل و اعتدال است. عشق و اعتماد و احساس تکلیف نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا از ویژگیهای این نیروست، سلاح نیروهای مسلح اجرای توصیه و تأکیدات امام و مقام معظم رهبری است که از بازیهای سیاسی به‌دور باشند. هرچقدر فاصله نیروهای مسلح از سیاست و سیاست‌بازی دور باشد قدرتمندترند و ملت کنار آن نیرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود نیروهای مسلح به وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از اهداف بلند دور کند، گفت: وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند افکار فرماندهان را از وظیفه اصلی خود دور کند.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت نیروهای مسلح و اجرای دستورات فرماندهی کل قوا شاهد وحدت بیشتر و اقتدار نیروهای مسلح باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها