وزارت بهداشت ناظر بر اجرای استاندارد کالاهای سلامت‌محور شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت را ناظر بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت‌محور کردند.
کد خبر: ۲۳۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ - 24April 2017
وزارت بهداشت ناظر بر اجرای استاندارد کالاهای سلامت‌محور شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز قوه مقننه در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان، با الحاق یک بند به تبصره 1 بند یک ماده 7 این طرح با 127 رای موافق رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، متن زیر به تبصره یک بند یک ماده 7 الحاق شد:

نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت محور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مصادیق کالاهای سلامت محور و نحوه نظارت بر اساس سیاست‌های کلی سلامت و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بند 24 توسط شورای عالی استاندارد تعیین می‌شود.

همچنین نمایندگان تبصره 2 بند یک ماده 7 این طرح را با 119 رای موافق، 15 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان به شرح زیر اصلاح کردند:

بر اساس این اصلاحیه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان هلال موظف است به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای هلال با موازین فقه اسلامی و نظارت بر اجرای آن یک فقیه مجتهد و متجزی صاحب نظر در مسائل هلال به شورای نگهبان پیشنهاد و پس از تایید فقهای شورای نگهبان با حکم رئیس سازمان برای 4 سال منصوب نماید. این حکم برای دوره‌های بعدی قابل تمدید می‌باشد.

حکم این ماده نافی اختیارات و نظرات فقهای شورای نگهبان در اصل چهارم قانون اساسی نیست و در مورد ذبح و صید هلال رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب 87/12/14 الزامی است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار