افزایش فعالیت نظامی در شبه‌جزیره کره؛

رایزنی کره جنوبی برای برگزاری مانور مشترک با ناوگروه ضربت آمریکا

کره جنوبی مذاکراتی را برای برگزاری مانور مشترک دریایی با ناوگروه ضربت آمریکا که در حال عزیمت به شبه جزیره کره است، انجام داد.
کد خبر: ۲۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ - 24April 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، درحالی‌که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبران چین و ژاپن گفت‌وگوهایی را درباره مسئله هسته‌ای و موشکی کره شمالی انجام داده است، کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که برای انجام مانورهای مشترک با ناوگروه ضربت آمریکا، رایزنی‌هایی را انجام داده است.

کره شمالی اخیرا اعلام کرده است که برای حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی آماده است و می‌تواند قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد.

نیروی دریایی ژاپن نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و ژاپن یکشنبه مانورهای دریایی مشترک را در اقیانوس آرام آغاز کرده‌اند.

این بیانیه افزود: این مانور با حضور ناو هواپیمابر کارل وینسون آمریکا انجام خواهد شد.

ناوگروه نیروی دریایی آمریکا به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون به سوی آب‌های شبه جزیره کره اعزام شده است. این اقدام آمریکا پس از تشدید تنش‌ها در منطقه بوده است.

2 فروند ناوشکن ژاپنی نیز در این مانور دریایی شرکت می‌کنند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تاکید کرد: در گفت‌وگو با دونالد ترامپ توافق کردیم که قاطعانه از کره شمالی بخواهیم اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کرده و خویشتنداری نشان دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تماس نزدیک با آمریکا را حفظ خواهیم کرد و سطح بالای هوشیاری خود را حفظ می‌کنیم تا بتوانیم پاسخ قاطعی به هر اقدامی بدهیم.

شینزو آبه گفت: من و ترامپ موافقت کردیم که چین به عنوان همسایه و تنها متحد مهم کره شمالی باید نقش زیادی در حل و فصل بحران کره شمالی داشته باشد.

با تشدید تنش در شبه جزیره کره، احتمال درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی به شدت افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضع سختگیرانه‌ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و تاکید کرده است که حاضر است بدون کمک چین مسئله هسته‌ای و موشکی کره شمالی را حل و فصل کند.

کره شمالی سه‌شنبه قصد دارد مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور را برگزار کند. کره شمالی تاکنون 5 آزمایش اتمی انجام داده که 2 مورد آن سال گذشته به وقوع پیوسته است. کره شمالی به دنبال تلاش برای تولید موشک‌های دوربرد با قابلیت حمله به خاک آمریکا است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ناو هواپیمابر کارل وینسون طی روزهای آینده به شبه جزیره کره خواهد رسید.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار