حجت‌الاسلام پناهیان:

نهادهای انقلابی به تعلیم و تربیت نپرداختند

حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» گفت: از زمانی که انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها نظام آموزشی ما را در راستای اهداف خودشان طراحی کردند، تاکنون تغییری در این نظام آموزشی حاصل نشده است.
کد خبر: ۲۳۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 30April 2017
/
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش سراسری تکریم اندیشه که در مجتمع پنج آذر بسیج برگزار شد، درباره نظام تعلیم و تربیت در کشورمان اظهار داشت: آموزش و پرورشی که هدف آن رسیدن به حکمت نباشد، آموزش و پرورش صحیحی برای جامعه ما نخواهد بود؛ چون تعلیم و تربیت یکی از سه بخش رسالت انبیاء است.
 
وی گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور ما توسط استعمارگران طراحی و اجرا شده است، به همین دلیل از زمانی که انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها نظام آموزشی ما را در راستای اهداف خودشان طراحی کردند، تاکنون تغییری در این نظام آموزشی حاصل نشده است؛ بنابراین من وضع آموزش و پرورش را فاجعه آمیز می‌دانم.
 
حجت‌الاسلام پناهیان میزان بالای طلاق و ضعف مدیریت اقتصادی و فرهنگی در جامعه را به دلیل ضعف آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: رسالت آموزش و پرورش بیشتر از وضعیت فعلی است؛ بنابراین امروز در نظام جمهوری اسلامی اسلامی ایران، آموزش و پرورش از توانمندی لازم برخوردار نیست؛ البته این نافی تمام فعالیت‌های مفید آموزش و پرورش نیست.
 
وی افزود: این را هم باید عنوان کرد که مشکل آموزش و پرورش به این علت است که ارزیابی آن را باید 20 سال بعد انجام داد. متاسفم که حوزه‌های علمیه و نهادهای انقلابی  ‌آن‌چنان که باید به تعلیم و تربیت نپرداختند.
 
حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که خانم‌هایی که از حجاب مناسب برخوردار نیستند و یا شهروندانی که دین ما را ندارند و جزو اقلیت‌های دینی هستند، دانش‌آموزان خود را در مدارس سپاه ثبت نام کنند، تا آنها با شخصیت تربیت شوند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها