کبوتر خونین‌بال خرمشهر/ 1

اطاعت از «ولی فقیه» پیام خون شهداست

شهید «محمدحسن خلیلی» در فرازی از وصیتنامه خود می‌نویسد: ولی فقیه نائب راستین امام زمان (عج) است، اطاعت از او پیام همه شهدای تاریخ و امر حتمی پروردگار است.
کد خبر: ۲۳۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 01May 2017
اطلاعت از «ولی امر مسلمین» پیام خون شهداست//// برای دو خردادد منتشر شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر واقعه‌ای تاریخی است، که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت سال 61 شروع شد و تا سوم خردادماه و آزادی خرمشهر ادامه داشت شهدای بسیاری خون پاکشان را نثار میهن اسلامی‌مان کردند.

رزمندگان استان یزد هم مثل همیشه با حضور مستمر خود نقشی را در این واقعه مهم ایفا کردند و این دفاع جانانه به مردم ولایی یزد لاله‌های سرخی را هدیه کرد.

به همین منظور خبرگزاری دفاع پرس تا سوم خرداد‌ماه نسبت به معرفی این شهدای والامقام اقدام خواهد کرد.

شهید محمدحسن خلیلی اردکانی (نوه آیت‌الله خاتمی)

تاریخ تولد: 44/10/2

تاریخ شهادت: 61/2/11 دارخوئین، اصابت ترکش،

مسئولیت: رزمنده

تحصیلات: محصل سوم متوسطه رشته تجربی

زندگینامه

وی فرزند محمد خلیلی اردکانی نواده عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی در تاریخ دوم دی ماه 1344 هجری شمسی در اردکان یزد به دنیا آمد از کودکی استعداد درخشان و خصوصیات اخلاقی او اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌داد. 5 ساله بود که در مدرسه ارشاد شروع به تحصیل کرد و تا سوم دبیرستان درسش را ادامه داد با آغاز جنگ تحمیلی کم کم در او آتشی افکنده شد، مدتها بود که در چهره‌اش سوالی می‌یافتی و احساس می‌کردی گمشده‌ای دارد او در تابستان 60 تصمیم رفتن به جبهه را گرفت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

فعالیت‌های مهم عبادی

در دوران انقلاب هنوز سن و سالی نداشت در محافل مذهبی حاضر می‌شد و چهره شناخته شده‌ای بود همه نمازها را به جماعت می‌خواند و مستحبات و مکروهات را رعایت می‌کرد.

فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی

در پخش اعلامیه و عکس فعالیت زیادی داشت در سن 15 سالگی در جلسات سخنرانی با شجاعت علیه رژیم پهلوی مقاله می‌خواند.  وقتی به او  می‌گفتند ساواکی‌ها اینجا هستند می‌گفت: کسی که از خدا می‌ترسد از کس دیگری نمی‌ترسد. برای رسیدن به پیروزی عده‌ای باید فدا شوند. بچه‌ها را برای پیوستن به تظاهرات تشویق می‌کرد.

فعالیت‌های فرهنگی

در روابط عمومی سپاه بود و به مطالعه دقیق کتاب‌های شهید مطهری می‌پرداخت.

وصیتنامه شهید

پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره آن چیزی را که بدان عشق می‌ورزیدم را نصیب شدم خدایا شهادت را نصیبم گردان. ای ملت شهادت‌طلب خطابم با شماست، خون شهیدان دامن شما را خواهد گرفت و شما را بازخواست خواهد کرد. شهیدانی که آگاهانه و عاشقانه و فقط برای اعتلای پرچم توحید و با اخلاص و آگاهانه و عاشقانه به صحنه‌های شکوهمند و انسان‌ساز جهاد رفتند. این شهیدان وقتی هیچ راهی جز شهادت نیافتند به مسلخ جباران شتافتند تا کلمه حق اعتلا یابد. ای ملت مسلمان بدانید که ولی فقیه نائب راستین امام زمان (عج) است همان که هر مسلمانی که انتظار ظهورش را نکشد مسلمان نیست. اطاعت از او پیام همه شهدای تاریخ و امر حتمی پروردگار است. شهیدان رفتند ولی اسلام را برای شما امانت گذاشتند و حفظ آن وظیفه اصلی شماست. انتقام خون شهیدان وظیفه‌ای است بزرگ که شما را به آن سفارش می‌کنم. پدر و مادر عزیزم پیام خون مرا با قلم و زبان که موثر‌ترین شمشیرهاست به تمام جهان برسانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار