کبوتر خونین بال خرمشهر/ 4

«شهادت» کمال سعادت انسان است

شهید محمدعلی خاکی در فرازی از وصیتنامه خود می‌نویسد: در شهادت من هرگز اشکی بر چشم نداشته باشید؛ چون شهادت کمال سعادت یک انسان است و لیاقت می‌خواهد.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 08May 2017
«شهادت» کمال سعادت انسان است
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر واقعه‌ای تاریخی است، که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت سال 61 شروع شد و تا سوم خردادماه و آزادی خرمشهر ادامه یافت، شهدای بسیاری خون پاکشان را نثار میهن اسلامی‌مان کردند.

رزمندگان استان یزد هم مثل همیشه با حضور مستمر خود نقشی را در این واقعه مهم ایفا کردند و این دفاع جانانه به مردم ولایی یزد لاله‌های سرخی را هدیه کرد.

به همین منظور خبرگزاری دفاع مقدس تا سوم خرداد‌ماه نسبت به معرفی این شهدای والامقام اقدام خواهد کرد.

شهید محمدعلی خاکی

تاریخ تولد: 1344

تاریخ شهادت: 61/2/18

محل شهادت: خونین شهر

نحوه شهادت: اصابت ترکش به سینه

مسئولیت: فرمانده دسته 

وصیتنامه شهید :

آری چه زیباست که با ایمان راسخ عزم را جزم نموده اراده کرد که به سوی خدا شتافت و بر این ایمان تا مرز شهادت ایستادن و می‌بینم که چگونه این زیبایی‌ها در دورتادور ما اتفاق می‌افتد و ما نمی‌توانیم درک کنیم نمونه این زیبایی را این شجاعت، دلیری، پاکی، مردانگی و از جان‌گذشتگی را در چهره برادر شهیدمان ابراهیمی می‌توانستیم ببینیم لکن درک نمی‌کردیم تا اینکه با سند به ما ثابت شد.

شهادت فیض عظیمی است که هر کس لایق آن نخواهد بود و شهید شدن یک امر ساده‌ای نیست یک اهمیت و درجه شگرفی برای خود دارد هیچ انسان زنده‌ای نمی‌تواند مفهوم شهادت را تعریف کند قلم‌ها و زبان‌ها از نوشتن و گفتن مقام شهید عاجز هستند و فقط شهید می‌تواند مفهوم شهادت را بازگو کند.

آری شهادت نه یک مردن بلکه تولد پر افتخار دیگری است که شهید با تمام شعور و دانایی خود انتخاب می‌کند و منطق شهید منطق یک انسان معمولی نیست.

اگر به زندگی قبل از شهادت یک شهید بنگرید می‌بینید که چگونه برای رسیدن به آرزوی خود بی‌تاب است و چون گدازه در عشق به شهادت می‌جوشد و تحمل مکان را برای خود ندارد و وقتی که به شهادت نزدیک می‌شود چون مرغی اسیر در قفس که نوید آزادی به گوشش خورده اختیار از دستش به در می‌رود و از نزدیکان خود می‌خواهد که دعا کنند شهید شود. این عظمتی است غیرقابل وصف که ما نمی‌توانیم در مغز کوچکمان تجزیه و تحلیل کنیم حال که لیاقت شهادت را نداریم پس وظیفه ما در قبال این خون‌های پاک ریخته شده چیست و چگونه باید از آنها حراست کنیم و چگونه جواب‌گوی خون شهیدان باشیم وظیفه ما در برابر این قافله که قافله سالارش امام حسین (ع) است ابتدایش حسین و انتها ندارد چیست؟ در شهادت من هرگز اشکی بر چشم نداشته باشید چون شهادت کمال سعادت یک انسان است و لیاقت می‌خواهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها