کبوتر خونین بال خرمشهر/9

شهیدی که بخاطر همدردی با فقرا در برف زمستان لرزید

شهید سید محمد میردهقان در بخشی از خاطراتش آورده است: شبی هنگام بازگشت در میان برف زمستان فقیری را دیدم که در سرما می‌لرزد ولی نمی‌توانستم برای او جای گرمی تهیه کنم تصمیم گرفتم همه شب را مثل آن فقیر بلرزم و از رختخواب محروم باشم.
کد خبر: ۲۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 14May 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر واقعه‌ای تاریخی است، که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت سال 61 شروع شد و تا سوم خردادماه و آزادی خرمشهر ادامه یافت، شهدای بسیاری خون پاکشان را نثار میهن اسلامی‌مان کردند.

رزمندگان استان یزد هم مثل همیشه با حضور مستمر خود نقشی را در این واقعه مهم ایفا کردند و این دفاع جانانه به مردم ولایی یزد لاله‌های سرخی را هدیه کرد.

به همین منظور خبرگزاری دفاع مقدس تا سوم خرداد‌ماه نسبت به معرفی این شهدای والامقام اقدام خواهد کرد.

شهید سید محمد میردهقان

تاریخ تولد: 42/1/15

تاریخ شهادت: 61/2/24

محل شهادت: خونین شهر

عملیات: بیت‌المقدس

مسئولیت: آر.پی.جی زن

زندگینامه:

سید محمد در محله گرم سیر تفت به دنیا آمد؛ درد و رنج محرومین به شدت او را آزار می‌داد. او در خاطرات آن دورانش چنین می‌نویسد: «شبی هنگام بازگشت در میان برف زمستان فقیری را دیدم که در سرما می‌لرزد ولی نمی‌توانستم برای او جای گرمی تهیه کنم تصمیم گرفتم همه شب را مثل آن فقیر بلرزم و از رختخواب محروم باشم. این‌چنین کردم تا صبح از سرما لرزیدم و به سختی مریض شدم چه مریضی لذت‌بخشی بود».

او در مبارزات سیاسی مردمی آن روزگار و تظاهرات علیه رژیم شاه حضور فعال داشت. این شهید والامقام در تاریخ 60/10/25 از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و در همان زمان دو برادر دیگر از همین خانواده در جبهه حضور داشتند و در عملیات بیت‌المقدس زخمی شد و بعد از چهار روز دعوت حق را لبیک گفت.

مناجات شهید:

خوش دارم که در نیمه‌های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین برخیزم با ستارگان برخیزم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم؛ آرام آرام به عمق کهکشان‌ها صعود نمایم، محو عالم بی‌نهایت شوم از مرزهای عالم وجود درگذرم ودر ماورای صفا غوطه‌ور شوم و جز وجودت چیزی را احساس نکنم.

وصیتنامه شهید:

سلام بر حسین رهبر آ زادگان و قدوس شهادت

قبل از هرچیز تاکید می‌کنم که به یاد خدا باشید و در هر کاری اول خدا را یاد کنید. این ایام، ایام حسین و امروز روز عاشورا است که البته در ایران همیشه عاشورا است و شاگردان این راه باید از آموزشگاه شهادت درس بگیرند؛ و چه زیباست صحنه‌ای که انسان در راه هدف خودش که همان رسیدن به پروردگار است به خون خود می‌غلطد و مانند شمع می‌سوزد. برای سلامتی امام و پیروزی اسلام دعا کنید. خداوندا اسلام و مسلمین را پیروز نما وکافرین را سرنگون گردان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها