نمایشگاه کتاب - 21/ فرشته چترعنبری به دفاع پرس خبر داد؛

روایت زندگی شهید «غلامعلی پیچک» به نمایشگاه کتاب می‌آید

نویسنده کتاب «حنظله بازی‌دراز» گفت: این کتاب روایتی داستانی از زندگی شهید غلامعلی پیچک است، که برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ - 02May 2017
روایت زندگی شهید «غلامعلی پیچک» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«فرشته چترعنبری» نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس از حضور چند عنوان کتاب جدید خود در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و اظهار داشت: کتاب «حنظله بازی‌دراز» روایتی داستانی از زندگی شهید غلامعلی پیچک است، که برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی افزود: این کتاب روایت خاطراتی است که از زبان مادر، خواهر و برادران و همرزمان شهید غلامعلی پیچک که خاطراتشان را نقل کرده‌اند. حسین الله‌کرم، ابراهیم شفیعی و چند تن دیگر از دوستان شهید در این کتاب ذکر خاطره داشته‌اند که آن را نگارش کرده‌ام.

نویسنده ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب به سفارش قرارگاه کمیل سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) نوشته شد، که توسط نشر 27 بعثت به چاپ رسیده است.

چترعنبری در ادامه از چاپ کتابی برای شهید محسن حاج‌بابا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «2 مزار برای یک فرمانده» نام کتاب دیگری است که در دست نگارش دارم و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید. میثم ابراهیم‌ مصاحبه این کتاب و «حنظله بازی دراز» را نیز بر عهده داشته است.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس عنوان کرد: شهید حاج‌بابا یکی از نزدیکان شهید پیچک و به اصطلاح دست راست ایشان در عملیات بازی‌دراز بوده است. حاج بابا پس از شهادت محسن پیچک فرماندهی محور را برعهده گرفته بود و زمانی که مورد اصابت گلوله توپ قرار می‌گیرد نصف پیکر او در منطقه بازی‌دراز باقی می‌ماند و نصف دیگر آن در بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود و به همین خاطر اسم کتاب را «2مزار برای یک فرمانده» انتخاب کردیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کتاب‌هایی که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد مربوط به خاطرات امیر خلبان غلامرضا یزد است. ایشان که مسئول اطلاعات پایگاه چهارم شکاری در دوران دفاع مقدس بوده‌اند وقتی که در یک عملیات برای بمباران پایگاه‌های عراق حرکت می‌کند هواپیمای او مورد اصابت قرار می‌گیرد و به مدت 10 سال و 8 ماه اسیر می‌شود. این کتاب نیز امسال در 140 صفحه توسط انتشارات نیروی هوایی به چاپ رسیده است.

چترعنبری همچنین از نگارش چند عنوان کتاب خبر داد و گفت: نگارش زندگینامه شهدای دانشجوی استان لرستان، زنان شهید، شهدای ورزشکار لرستان و فرماندهان شهید لرستان از جمله کارهایی بوده است که انجام داده‌ام. همچنین خاطرات برادر شهیدم احمدچترعنبری که سال 1361 در منطقه بانه و سردشت به شهادت رسیده است در حال نگارش است.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب سندمحور «پیشتازان شهادت» درباره شکل‌گیری تیپ 57 ابوالفضل لرستان، کار دیگری است که در سال 1391 به چاپ رسید و به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگاشته شد. این کتاب که توسط دارنشر قم به چاپ رسیده، بر اساس خاطراتی از سرداران شهابی، نوری، شاهرخی و کشکولی تهیه شده است.

وی ادامه داد: «700 کیلومتر اسارت» نیز کتابی است درباره شهیده طیبه واعظی؛ ایشان شهیده شاخص سال 1394 بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها