معرفی کتاب؛

«ره‌یافتگان طریق اعلی» چکیده مقالات طرح شهیدپژوهی مدارس خراسان رضوی است

«ره‌یافتگان طریق اعلی» در 32 قسمت و در دو بخش کلی سرگذشت‌پژوهی (شهیدپژوهی و ایثارپژوهی) و فرازی از زندگینامه و وصایای شهدای فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تدوین شده است.
کد خبر: ۲۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 11May 2017
به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «ره‌ یافتگان طریق اعلی» چکیده مقالات طرح شهیدپژوهی و ایثارپژوهی در مدرسه‌های استان خراسان رضوی (در سال تحصیلی 1394-1393) است. این اثر در 32 قسمت و در دو بخش کلی سرگذشت‌پژوهی (شهیدپژوهی و ایثارپژوهی) و فرازی از زندگینامه و وصایایی شهدای فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تدوین شده است.

بخش سرگذشت‌پژوهی شامل 56 قسمت می‌شود. بخش دوم کتاب نیز 32 فصل دارد که به شهیدان فرهنگی آموز‌ش و پرورش ناحیه‌های یک، دو، سه، چهار و شش مشهد و شهدای فرهنگی و آموزش‌ و پرورش شهرهای نیشابور؛ تربت‌جام، تربت‌ حیدریه، جغتای، جوین، چناران، بلیل‌آباد، خواف، فدرگز، قوچام، زبرخان، سبزوار، سرخس، سرولایت، طرقبه و شاندیز، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ، گناباد، نوخندان، و شهدای فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش اختصاص یافته است.

بخشی از کتاب

زندگی‌نامه شهید جواد مغفرتی

شهید جواد مغفرتی در مصادف با دهم رجب، سالروز ولادت امام جواد (ع) در شهر مشهد مقدس دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم، در دانشگاه در رشته هنر پذیرفته شد. همزمان با شکل‌گیری انقلاب در فعالیت‌های انقلابی حضوری جدی داشت. بعد از انقلاب، در مدارس مشهد به تدریس دروس دینی و قرآن پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و در منطقة القُرنه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد از این شهید عزیز یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

گزیده‌ای از سخنان مادر شهید

«به جواد می‌گفتم تو هجده ما سربازی را در جبهه بودی و سهمت تمام شده است. او به من می گفت: تا وقتی جنگ باشد من سربازم و سربازی وظیفه ملی است. اما دفاع از انقلاب یک وظیفه دینی است.

درباره کتاب

این کتاب با تألیف حسین واحدی کاخکی و با همکاری اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و‌ پرورش خراسان رضوی ارائه شده و در شمارگان 1000 نسخه (قطع رقعی)، توسط موسسة فرهنگی و انتشاراتی ضریح آفتاب به چاپ رسیده است.

«ره‌یافتگان طریق اعلی» چکیده مقالات طرح شهید پژوهی مدارس خراسان رضوی است 
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها