نمایشگاه کتاب-50/ سعید عاکف در مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس؛

سنگ اندازی‌های زیادی در مسیر نوشتن کتاب «خاک های نرم کوشک» انجام شد

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: وقتی می خواستم کتاب «خاک های نرم کوشک» را بنویسم به من توصیه شد به جای ادبیات دفاع مقدس کتاب عاشقانه بنویسم.
کد خبر: ۲۳۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ - 05May 2017
سنگ اندازی‌های زیادی در مسیر نوشتن کتاب «خاک های نرم کوشک» انجام شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سعید عاکف» نویسنده مطرح ادبیات دفاع مقدس در مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در شهر آفتاب با بیان اینکه اولین باری که در عرصه دفاع مقدس ورود پیدا کردم سال ۱۳۶۴ بود، اظهار داشت: سال ۱۳۶۵ دانش آموز بودیم و همکلاسی هایمان چند مدت غیبت داشتند و پس از مدتی خبر شهادت آن ها را می شنیدیم. با پرس و جوهایی که انجام دادیم متوجه شدیم می توانیم زندگینامه های آنها را بنویسیم.

وی گفت: شهید آوینی یکی از مهمترین ترین شخصیت هایی بودند که موجب شدند خاطره نگاری شهدای دفاع مقدس را آغاز کنیم. وقتی که می خواستم کتاب «خاک های نرم کوشک» را بنویسم ، برخی در این راه خیلی سنگ اندازی کردند و به ما توصیه می کردند بهتر است بروید و کتاب های عاشقانه و درباره فقر بنویسید.

عاکف عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تکلیف کرده بود هر کسی می تواند درباره خاطرات دفاع مقدس کاری انجام دهد، وارد میدان شود. ما هیچگاه نمی توانستیم آینده ادبیات دفاع مقدس را ترسیم کنیم و این موضوع را به ایشان نیز گفتیم که به لطف خدا این اتفاق مورد استقبال قرار گرفت و جواب داد.

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: مقوله نشر از ابتدا با بالاگرفتن قیمت کاغذ و ظهور شبکه های اجتماعی با بحران همراه بود و آسیب جدی به مقوله مطالعه وارد شد.

وی اظهار داشت: حضور و استقبال مردم از نمایشگاه کتاب را نمی توان ملاک میزان مطالعه قرار داد چون بسیاری کتاب خریداری می کنند اما هیچگاه آن ها را مطالعه نمی کنند و در این حوزه آسیب شناسی جدی صورت نگرفته است.

عاکف درباره جدیدترین کتاب خود نیز گفت: «گم شده مزار شریف» کتابی است که در بخشی از آن به موضوع شبکه های اجتماعی پرداخته ام و آن را مورد بحث و بررسی قرار داده ام.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها