نمایشگاه کتاب -59/ حميدحسام در گفت‌‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

یادی از سردار شهید حاج حسین همدانی در نمایشگاه کتاب با «خداحافظ سالار»

نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» گفت: این کتاب در ارتباط با حضور سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و خانواده‌اش در سال 1390 در سوریه و رشادت‌های این شهید گرانقدر است، که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ - 06May 2017
حمید حسام با «خداحافظ سالار» در نمایشگاه کتاب

حمید حسام نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی همسر سردار سرلشكر شهید حاج حسين همدانی، قافله‌سالار مدافعان حرم است، كه به زندگی و فراز و نشيب‌های اين شيرزن بزرگ پرداخته که از کودكی آغاز و نهايتا به شهادت سردار همدانی در سال ١٣٩٤ ختم می‌شود.

وی گفت: کتاب خداحافظ سالار به صورت داستانی است که شروع ماجرای آن از سال ١٣٩٠ است، كه شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوريه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق مي‌برد.

بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه 40 برمی‌گردد.

نویسنده کتاب خداحافظ سالار افزود: زندگی شهید همدانی پر بوده از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس 3 لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و ماموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد. همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه حرم و مقابله با تفکیری‌ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.

کتاب خداحافظ سالار توسط انتشارات 27 بعثت به چاپ رسیده و در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار