آمریکا و رژیم صهیونیستی مانور نظامی مشترک برگزار می‌کنند

رسانه‌های خبری از حرکت جنگنده‌های اف 15 آمریکا به سمت پایگاه هوایی اسرائیل با هدف شرکت در مانور نظامی مشترک خبر می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 08May 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «تایمز اسرائیل» در خبری از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مانور نظامی مشترک میان اسرائیل و آمریکا در یکی از پایگاه‌های هوایی اسرائیل در هفته جاری خبر داد.

بر این اساس، خلبان‌های جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی قرار است در این مانور به سمت پایگاه هوایی «اودا» واقع در شمال شهر «ایلات» حرکت کنند تا در آسمان بیابان «آراوا» مانور نظامی مشترک داشته باشند.

اودا محل استقرار اسکادرانی از نیروی هوایی اسرائیل است که در طول عملیات‌های شبیه‌سازی، در نقش جنگنده دشمن به نمایش در می‌آید و شامل ترکیبی از جنگنده‌های اف 16 و بالگردهای تهاجمی «کبرا بل ای- اچ 1» می‌شود.

ارتش اسرائیل تاکید کرده است این مانور نظامی بین‌المللی با همکاری نیروی هوایی آمریکا بخشی از برنامه آموزشی سالانه است که برگزار خواهد شد.

روزنامه «هاآرتص» اسرائیل نیز در پوشش این خبر نوشته است که که جنگنده‌های اف 15 آمریکا نیز در این مانور شرکت خواهند کرد.

بر این اساس، اسرائیل اواخر سال جاری میلادی میزبان برگزاری بزرگ‌ترین مانور هوایی خود در پایگاه هوایی اودا موسوم به «پرچم آبی» خواهد بود و این مانور با حضور نیروهای هوایی 7 کشور از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که برای اولین بار، جنگنده هندی نیز در اسرائیل به عنوان بخشی از مانور هوایی پرچم آبی به همراه جنگنده‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان، لهستان و آمریکا آموزش خواهند دید و این مانور با حضور افسران و نمایندگان حدود 40 کشور جهان برگزار خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در ماه مارس بود که اسرائیل و آمریکا به همراه ایتالیا و امارات متحده عربی، در یک مانور نظامی بین‌المللی در یونان شرکت کردند. این مانور 11 روزه شامل انجام عملیات‌های پیچیده هوایی و همچنین نیروهای زمینی و دریایی بود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار