رئیس ستاد نمازجمعه تهران:

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود

رئیس ستاد نمازجمعه تهران گفت: نماز عید فطر امسال به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 22July 2014

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام یدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران در نشست خبری که صبح امروز (سهشنبه) در محل این ستاد برگزار شد، درباره برگزاری نماز عید فطر امسال اظهار داشت: بعد از سالها انتظار آرزوی ما برآورده شد و آحاد مردم میتوانند برای نماز عید فطر در مصلی حضور یابند.

شیرمردی از تشکیل 13کمیته برای برگزاری نماز عید فطر خبر داد و گفت: 4 هزار دستگاه اتوبوس مردم را برای نماز عید فطر به مصلی منتقل میکنند و سازمان مترو نیز هر سه دقیقه یک بار، یک قطار شهری به سمت مصلی اعزام میکند و این خدمات برای مسیر برگشت نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه 450 دستگاه سواری وَن مردم را به ایستگاههای اتوبوس میرسانند، یادآور شد: علاوه بر کمیته حمل و نقل، کمیته پشتیبانی و انتظامات نیز در ایستگاههای صلواتی به ارائه خدمات نمازگزاران اقدام میکند.

وی ادامه داد: با توجه به آماری که کمیته استهلال ارائه داده، احتمال رؤیت ماه شوال در دوشنبه نیست اما به هر حال ما آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

شیرمردی تصریح کرد: نمازگزاران میتوانند از ساعت 4:30 دقیقه صبح روز عید فطر در مصلای تهران حضور یابند و از ضلعهای شرق، غرب، جنوب و شمال وارد مصلی شوند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه برنامه رسمی نماز عید فطر از ساعت 7 صبح آغاز میشود، تأکید کرد: اقامه نماز به امامت رهبر معظم انقلاب ساعت 8 صبح صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به استقبال مردم تهران برای حضور در نماز عید فطر یادآور شد: ما در صحن اصلی و پشتبام مصلی و از شمال مصلی تا اتوبان رسالت و تا جایی که جمعیت حضور یابد، برای جانمایی جمعیت پیشبینیهای لازم را انجام دادهایم.

شیرمردی خاطرنشان کرد: بیش از 4هزار انتظامات مسئولیت راهنمایی و برگزاری و همچنین اتصال صفوف را برعهده دارند و آتشنشانی، هلالاحمر و اورژانس برای ارائه خدمات به نمازگزاران آماده هستند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه نمازگزاران حتیالمقدور از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند، گفت: حمل و نقل عمومی پاسخگوی جمعیت خواهد بود، اما با این حال پارکینگهای بیهقی، بنیاد شهید، امام خمینی(ره) در شمال خیابان رسالت و همچنین پارکینگ پادگان عباسآباد سابق در جنوب خیابان شهید بهشتی برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

وی نماز عید فطر را خلق حماسه دینی و سیاسی توصیف کرد و به فتنهگریهای گروههای تروریست برای مخدوش کردن چهره حقیقی اسلام پرداخت و گفت: در حال حاضر فتنههای زیادی در جهان اسلام از جمله داعش، تکفیریهای عراق و آفریقا و نیجریه شکل گرفته است.

شیرمردی با تأکید بر اینکه این گروهها بهدنبال جلوگیری از معرفی چهره واقعی اسلام هستند، افزود: آنها تلاش دارند چهرهای منفور از اسلام ارائه کنند و در واقع این گروهها دستپروده موساد، MI6 و خائنان حوزه خلیج فارس هستند. از این رو نماز عید فطر در کشور ما چهره مهربان اسلام را نشان خواهد داد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران اضافه کرد: انتشار تصاویر مربوط به اقامه نماز عید فطر نشان میدهد که امت اسلام تروریستهای مزدور استکبار نیستند، بلکه امت واقعی اسلام کسانی هستند که در نماز عید فطر شرکت میکنند.

وی در ادامه با محکوم کردن جنایات و رفتار رذیلانه رژیم صهیونیستی در غزه آن را اقدامی بهدور از انسانیت و تمدن بشریت دانست و گفت: نکته عجیبتر این است که سازمانهای جهانی و بینالمللی در قبال این جنایات سکوت کردهاند و از رژیم غیرمشروع اسرائیل حمایت میکنند.

وی حضور میلیونی مردم در نماز عید فطر را لبیک و بیعت دینی و مذهبی با رهبر معظم انقلاب دانست که یادآور نمازهای صدر اسلام است و بر همین اساس خاطرنشان کرد: نماز عید فطر ما پایههای طاغوتی منطقه و جهانی را به لرزه در میآورد و در واقع "نه بزرگ" امت اسلامی به تروریستهای تکفیری خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها