در شش ماهه اول سال 1392؛

کتاب‌های پرفروش‌دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشخص شدند

کتاب‌های «پایی که جاماند»، «نورالدین، پسر ایران»، «دا»، «لشکر خوبان» و «دختر شینا» به ترتیب به عنوان پنج کتاب پرفروش انتشارت سوره مهر در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی معرفی شدند. این رده‌بندی مربوط به 6 ماهه اول سال 1392 است.
کد خبر: ۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱ - 25August 2013

کتاب‌های پرفروش‌دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب «پایی که جاماند» شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینی پور است. او که در پیش از اسارت از ناحیه پا زخمی شدهبود، در دوران اسارت خاطرات روزانهاش را در تکههای کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و همزمان با آزادی٬ آنها را در عصای خود جاسازی میکند و به ایران میآورد. این کتاب تاکنون به چاپ چهلم رسیدهاست.

کتاب«نورالدین، پسر ایران» نیز روایتگر خاطرات نورالدین عافی است که در شانزده سالگی به جبهه میرود. وی در گردانهای خطشکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و بارها مجروح میشود. نور الدین علی رغم جراحات سنگین تا انتهای جبهه میماند. این کتاب نیز به چاپ پنجاه و پنجم رسیدهاست.
 
کتاب«دا» نیز که به چاپ صد و چهل ونهم رسیدهاست، شامل خاطرات سیده زهرا حسینی در نوجوانی از آغاز جنگ تحمیلی و روزهای اشغال خرمشهر میباشد.
 
«لشکر خوبان» چهارمین کتاب پرفروش سال 1392، خاطرات مهدیقلی رضایی رزمنده نیروی اطلاعات است که به روایت زندگی این دسته از رزمندگان در جبهههای جنگ میپردازد. این کتاب نیز که مقام معظم رهبری بر آن یادداشت نوشتهاند، چاپ نهم را تجربه کردهاست.
 
«دختر شینا» خاطرات همسر شهید ستار ابراهیمی نیز از خاطرات ارزشمند همسران شهداست که با قلمی ساده و صمیمی به رشته تحریر درآمدهاست. این کتاب روایتی است از صبوری قدم خیر کنعانی مقدم در برابر مشکلات زندگی و تربیت پنج فرزند به تنهایی. کتاب «دخترشینا» نیز به تازگی به چاپ ششم رسیدهاست.
 
گفتنی است ده عنوان پرفروش دیگر انتشارات سوره مهر در نیمه اول سال 1392 از این قرارند: «کالکهای خاکی» خاطرات سردار محمدعلی جعفری با تدوین گلعلی بابایی و حسین بهزاد؛ «برای تاریخ میگویم» خاطرات محسن رفیقدوست با تدوین سعید علامیان؛ «شنام» خاطرات خودنوشت کیانوش گلزار راغب، «جادههای سربی» خاطرات احمد سوداگر به کوشش مهدی بهداروند، «فرمانده من» مجموعه خاطرات، «بابانظر» خاطرات محمدحسن نظرنژاد با تدوین مصطفی رحیمی، «ستارههای نبرد هوایی» خاطرات فرماندهان نیروی هوایی با تدوین احمدمهرنیا، «نه آبی، نه خاکی» رمانی به قلم علی مؤذنی، «سالهای بیقرار» خاطرات جواد منصوری با تدوین محسن کاظمی، «کوچه نقاشها» خاطرات ابوالفضل کاظمی نوشته راحله صبوری.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار