به گزارش گروه فرهنگ و هنر
دفاع پرس، سیامین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان به منظور اعتلای هنر-صنعت سینمای ایران و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاعرسانی، توجه به فضاهای فانتزی، شاد و نگاه خلاقانه به دنیای کودکان و استفاده مناسب از رنگها و فضاهای کودکانه که لاجرم حاصل نگاه مشترک کارگردان، طراح صحنه و لباس و در نهایت عکاسان و طراحان گرافیک است و ضرورت فرهنگسازی و تشخیص هنرمندان حوزه تبلیغات در معرفی اثر هنری و جذب مخاطبان به سوی سینما و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان عرصه اقلام تبلیغی، اقدام به برگزاری مسابقه عکس، پوستر و آنونس فیلمهای سینمایی میکند.
شرايط عمومى
1- پدیدآورندگان آثار مواد تبلیغی فیلمهای سینمایی ایرانی میتوانند با تکمیل فرم و ارائه مستندات مورد نیاز به دبیرخانه بخش مواد تبلیغی، متقاضی شرکت در مسابقه باشند.
2- متقاضیان میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی جشنواره و بخش مواد تبلیغی، فرم شرکت در مسابقه را تکمیل کنند.
3- تمام فیلمهای بلند سینمایی ایرانی که از تاریخ خرداد ماه ٩٣ تا اردیبهشتماه سالجاری در داخل کشور به نمایش عمومی درآمده باشند، میتوانند در مسابقه شرکت کنند.
4- محدودیتی در تعداد عناوين آثار ارسالی وجود ندارد، مشروط بر آنکه در فضای مجازی یا غیر مجازی مورد استفاده قرار گرفته باشند. (با ارائه مستندات)
5- برنامهریزی برای نمایش آثار ارائه شده و یا نمایشگاههای جنبی دیگر به عهده دبیرخانه اين بخش از جشنواره خواهد بود.
6- اطلاعرسانی اخبار جشنواره، نتایج و سایر موارد فقط از طریق مسئولان ستاد اطلاع رسانی و از سایت جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان صورت میپذیرد.
7- تفسیر مقررات، رفع ابهامات و اخذ تصمیم نهایی در خصوص موضوعات پیشبینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.
8- ارائه یک قطعه و یا فایل عکس پرسنلی از پدیدآورنده همراه فرم و آثار از طریق پورتال ثبت نام جشنواره الزامیست.
9- پس از تحویل تقاضانامه و آثار به دبیرخانه، امکان خارج کردن آنها از جشنواره وجود ندارد.
10- دبیرخانه مجاز به استفاده از آثار ارسالی در بخش های مختلف جشنواره (کتاب، کاتالوگ، تیزر، چندرسانه ای، فضای مجازی و...) است.
11-پدید آورندهگان تمامی آثار باید فایل مربوطه را با رجوع به سایت جشنواره با آدرس www.icff.ir در لینک مربوطه آپلود کنند.
شرایط اختصاصی
بخش عکس:
1- آثار آنالوگ ملزم به اسکن تصاویر و ارائه بر روی CD یا DVD در فرمت TIF یا JPG، با حداقل كيفيت DPI 300 و در اندازه حداقل 50*70 سانتیمتر و همچنین ارائه یک نسخه چاپی در قطع ٣٠*٢٠ سانتیمتر (بدون حاشیه) از هر تصویر است.
2- آثار دیجیتال ملزم به ارائه فایل تصاویر بر روی CD یا DVD در فرمت TIF یا JPG، با حداقل کیفیت 6 مگاپیکسل و همچنین ارائه یک نسخه چاپی در قطع ٣٠*٢٠ سانتیمتر (بدون حاشیه) از هر تصویر است.
3- در صورت تعدد آثار، عکسهای هر فیلم میبایست به صورت جداگانه در CD یا DVD ذخیره شوند.
4- تعداد آثار ارسالی از هر عنوان، 5 عکس صحنه و 3 عکس پشت صحنه است.
5- هرگونه دخل و تصرف در عکسها به شکلی که اصالت عکس را مخدوش کند، مجاز نیست.
بخش پوستر:
1- ارائه 2 نسخه چاپی (افست) همراه فایل پوستر بر روی CD یا DVD با فرمت TIF یا JPG، با كيفيت DPI 300 و در قطع ٧٠*١٠٠ و همچنین ارائه یک نسخه پرینت از پوستر در قطع A3، همراه سایر مدارک ضروری است.
2- بديهى است پوسترهاى ارائه شده بايد از ميان آثار رسمى و استفاده شده در تبليغات فيلم باشد.
بخش آنونس و تیزر:
1- آثار ارسالی برای بخش تیزر و آنونس از نظر تعداد محدودیتی ندارد مشروط بر آنکه با ذکر مستندات در فضای مجازی و غیرمجازی مورد استفاده قرار گرفته شده باشد.
2- هریک از نسخههای موردنظر میبایست بهصورت مجزا، روی یک لوح فشرده و با فرمت AVI به دبیرخانه ارسال شود.
مدیریت تبلیغات (کمپین تبلیغاتی)
چنانچه در آثار سینمایی ارائه شده مقوله مدیریت واحد تبلیغات ولاجرم شکلگیری تبلیغات هماهنگ در نظر گرفته شده باشد و ماحصل این مدیریت انتخاب عناصر متخصص به جا در حوزههای تبلیغات اعم از عکاس-طراح-سازنده تیزر و آنونس و غیره ... باشد، جایزه بهترین کمپین تبلیغاتی به برگزیدگان در این بخش تعلق خواهد گرفت.
* بدیهی است ارائه محتویات و مستندات مربوط به این بخش الزامیست.
* شروع ثبتنام و ارسال آثار از تاریخ 26 اردیبهشت و آخرین مهلت ارائه آثار 10 خردادماه است.
نشانی دبیرخانه بخش مسابقه تبلیغات فیلم: تهران، خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس، موزه سینما، ساختمان اداری، طبقه همکف.
انتهای پیام/121