سرلشکر صفوی:

توافق تسلیحاتی عربستان و آمریکا در جهت ناامن‌سازی منطقه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: توافقات تسلیحاتی عربستان و آمریکا در جهت ناامن‌سازی منطقه و ایجاد تنش است.
کد خبر: ۲۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 23May 2017
توافق تسلیحاتی عربستان و آمریکا در جهت ناامن‌سازی منطقه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه کلاس مقطع کارشناسی‌ ارشد یکی از دانشگاه‌های کشور، با اشاره به مناسبات سیاسی و نظامی کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس با  ایالات متحده آمریکا، گفت: برتری نظامی محصول فکر و فرآیندهای داخلی نیروهای مسلح در جهت افزایش توان نظامی و امنیتی هر کشوری است و بدون درک صحیح از امنیت و داشتن استراتژی مناسب، تسلیحات نظامی صرفا در جهت نا امنی و بروز تنش و درگیری به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به بی‌سابقه بودن امضاء بسته تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان گفت: حجم تسلیحات خریداری شده توسط کشورهای عربی خصوصا عربستان در سطح نا متعارفی بوده و امضای بسته‌ی تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری بین آمریکا و عربستان و توافقات تسلیحاتی آینده نه تنها کمکی به امنیت منطقه جنوب غرب آسیا نمی‌کند، بلکه در جهت ناامن‌سازی منطقه و ایجاد تنش در این منطقه که قلب انرژی جهان است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرلشکر صفوی افزود: پیش از انقلاب دیکتاتور ایران، شاه از هم پیمان خود یعنی آمریکا خریدهای میلیاردی سلاح و تجهیزات داشت و صدام با حمایت تسلیحاتی و نظامی شرق و غرب به ایران حمله کرد، سرنوشت این دو دیکتاتور باید درس عبرتی برای برخی باشد و آنچه مسلم است تاریخ در زمان‌ها و مکان‌های مختلف تکرار خواهد شد. امیدواریم سلاح‌هایی که به این کشورهای عربی فروخته می‌شود، روزی دست ملت‌های عربی منطقه بیافتد و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سیاست‌ها و تناقضات گفتاری ترامپ پیش از انتخابات آمریکا و پس از روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور گفت: گفتار و رفتار رئیس جمهور ایالات متحده و رفتار انتخاباتی وی در برابر عربستان سعودی پیش از انتخابات تناقضات آشکاری با عملکرد وی پس از انتخاب دارد. واقعیت آن است که روسای فعلی و پیشین کاخ سفید به درستی به این موضوع آگاه هستند که منشاء افراط گرایی در منطقه کجاست، لیکن سیاست‌ها و انگیزه‌های مالی باعث تغییر جهت در مواضع و گفتار رئیس جمهور فعلی آمریکا شده است و در حقیقت سود سرشار ایالات متحده در رواج  نا امنی و ایجاد تنش بین کشورهای اسلامی در منطقه است.

وی ادامه داد: موضوع تجارت امنیت از جمله موضوعاتی است که در چند دهه گذشته مورد توجه روسای کاخ سفید قرار گرفته است و البته عایدات اینگونه توافقات برای آمریکا کمک به ایجاد شغل در داخل خاک ایالات متحده با پول مردم عربستان است و حرکت پادشاهی آل سعود در این  زمینه صرفا در جهت هدر دادن منابع مالی این کشور اسلامی است و سیاست آمریکا همیشه ساخت دو قطبی تنش بین کشورهای اسلامی بوده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده است که سیاست اصولی ما بر مبنای احترام متقابل و نیز احترام به استقلال سیاسی کشورها و حفظ تمامیت ارضی آن‌ها است و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نمی‌کنیم.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: معرفی چهره خشن و افراطی از اسلام و حمایت از تفکر افراطی، تلاش دشمنان در به انزوا کشیدن اسلام است که متاسفانه توسط برخی از کشورهای اسلامی خواسته و یا ناخواسته به آن دامن زده می‌شود، این در حالی است که این سیاست در جهت منافع مشترک دشمنان اسلام تعریف و تفسیر می‌شود و واضح است که در این بین دشمن مشترک همه مسلمانان اسرائیل و سیاست‌های صهیونیسم بین الملل و حامی اصلی آن یعنی آمریکا است.

وی ادامه داد: تامین امنیت در منطقه صرفا با مشارکت همه کشورهای اسلامی و منطقه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر، خصوصا پتانسیل همکاری‌های منطقه‌ای میسر می‌شود و موضوع تروریسم مادامی که کشورها به درک و جمع بندی مشترک در موضوعات مورد مناقشه نرسند همچنان لاینحل باقی خواهد ماند و کشورها صرفا از طریق گفتگوی مستقیم می‌توانند به فهم مشترک در مورد مسائل برسند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حل اساسی مشکل تروریست‌ها در منطقه از طریق قطع منابع مالی و انسانی و تسلیحاتی و قطع  کمک اطلاعاتی قدرت‌های فرا منطقه‌ای به تروریست‌ها و البته با مشارکت کشورهای منطقه میسر می‌باشد اما متاسفانه در این مسیر صرفا شاهد بازی برخی از کشورهای عربی در زمین ایالات متحده هستیم.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار