بیست‌ و‌ نهمین رزمایش بیت المقدس-9/ امیر قربانی در جمع خبرنگاران:

اسکورت ستون‌های پیاده توسط بالگردهای کبرا/ انجام عملیات امداد و نجات با آمبولانس هوایی

فرمانده هوانیروز از اجرای عملیات‌های اسکورت ستون‌های پیاده توسط بالگردهای کبرا و امداد و نجات با آمبولانس هوایی در رزمایش نیروی زمینی ارتش خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 24May 2017
اسکورت ستون‌های پیاده توسط بالگردهای کبرا/ انجام عملیات امداد و نجات با آمبولانس هواییبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش بیت المقدس_29، امیر سرتيپ دوم خلبان «يوسف قربانی» فرمانده هوانيروز ارتش جمهوری اسلامی ايران در حاشيه رزمايش بيت المقدس نزاجا در جمع خبرنگاران گفت: هرساله با توجه به تهديدات جديدی كه در پيش روی ما قرار می‌گيرد، در اين رزمايش حضور می‌يابيم.

وی افزود: در مرحله نخست اين رزمايش بالگرد جت رنجر با شناسايی منطقه عمليات، اطلاعات و ويژگی‌های منطقه را به فرماندهان منتقل كرد و در مرحله بعد كه شناسايی همراه با رزم است، بالگردهای شكاری كبرا نيروهای متجاوز را مورد اصابت قرار دادند.

امیر قربانی مرحله ديگر از رزمايش را هلی برن نيروها در منطقه عمليات عنوان كرد و گفت: اين عمليات توسط بالگردهای تاكتيكی بل-214 انجام شد كه در اين مرحله بالگردهای كبرا نيز به عنوان اسكورت بالگردهای 214 حضور داشتند.

فرمانده هوانیروز گفت: اسكورت ستون‌های پياده تا منطقه تجمع نيروهای خودی توسط بالگردهای كبرا نيز از ديگر اقدامات انجام شده توسط هوانيروز بود.

وی تصریح کرد: امداد و نجات و تخليه مجروحان توسط بالگرد آمبولانس هوايی نيز در مرحله نهايی اين رزمايش انجام شد.

امیر قربانی تاکید کرد: هوانیروز ساز و كارهای آموزشی خود را با توجه به تهدیدات روز دشمن، پيش بينی كرده و توانسته است تاكتيک‌ها و تكنيک‌های روز را در سازمان خود گسترش دهد.

وی ادامه داد: ماموريت‌ها، شليک‌ها و پشتيبانی آتشی كه در اين رزمايش صورت گرفت مطابق روش‌های جديد و به روز موجود در هوانيروز بود. امروز هوانيروز به عنوان نيرويی كه پشتيبانی از تمام رزمندگان در كل نيروهای مسلح را به عهده دارد از كليه نيروهای غير متمركز سازمانی پشتيبانی می‌كند.

فرمانده هوانیروز در پایان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس به خصوص در عمليات آزادسازی خرمشهر، هوانيروز پشتيبانی از رزمندگان را به بهترين نحو انجام داد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها