نصرالله:

حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌ ریاض بود

دبیر کل حزب‌ الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز عید مقاومت و آزادی گفت که حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌های ریاض و شاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد.
کد خبر: ۲۴۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ - 25May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب به مناسبت روز عید مقاومت و آزادی با بیان اینکه لبنانی ها با تکیه بر توان خود به مقاومت دربرابر دشمن صهیونیستی پرداختند، خاطرنشان کرد :  لبنانی ها تصمیم به مقاومت اتخاذ نمودند و آزادی در چند مرحله تحقق یافت.

وی افزود : آمریکا و غرب و برخی از کشورهای عربی در اشغال لبنان از اسراییل حمایت کردند،  تنها کشورهایی که در کنار مقاومت ایستاده و از آن حمایت کردند ایران و سوریه هستند.

سید حسن نصرالله گفت : پیروزی که تحقق یافت ناشی از پایداری ملت به ویژه اهالی جنوبی لبنان بود.  پیروزی بر اشغالگری منوط به اراده ملت است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود : آن چه امروز آینده و حال کشورهای منطقه را می سازد تصمیم ملت های آن است. 

وی گفت : عمده مجاهدین، شهادت طلبان و مجریان حمله با چاقو در فلسطین ، جوانان هستند.

سید حسن نصرالله افزود :  تکرار پیروزی در  بقاع، هرمل ، بعلبک به خاطر وجود اراده مقاومت و پایداری است.

وی  با بیان اینکه رزمندگان مقاومت هنگامی پیروزی را تحقق بخشیدند که کسی انتظارش را نداشت ، تاکید کرد :  اگر اقدام رزمندگان مقاومت نبود نکبت مناط لبنان را فرا گرفته بود مانند آنچه که در سوریه و دیگر کشورها حادث شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به وضعیت کنونی بخش هایی از لبنان که تروریست ها در آن فعال هستند اشاره کرد و گفت : آخرین مرحله مقاومت جرود عرسال است و اهالی آن باید مسئولیت را عهده دار شده و ما می خواهیم مانع خونریزی شویم. 

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد : نمی توان وضع موجود در جرود عرسال را پذیرفت به ویژه که گروه های مسلح در آن آزادی مطلق دارند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوادث اخیر بحرین یکی ازتبعات نشست‌های ریاض وشاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد!

وی افزود: جلسه مسئولان اسلامی-آمریکایی درعربستان نمایش بود نه نشست سران. خیلی از سران از بیانیه پایانی بی‌اطلاع بودند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: هدف عربستان از نشست ریاض، بزرگ کردن نقش ترامپ و جلوه دادن خود به عنوان یک دولت محوری در جهان عرب است. عربستان امروز مرکز تفکر تکفیری و حامی اساسی گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: مواضع آیت الله عیسی قاسم همیشه مسالمت‌آمیز و آرام بوده اما دولت آل خلیفه به جای گوش فرا دادن به خواسته‌های مردم برای اصلاح امور، به کشتار و بازداشت علما و سران مخالفان و تحت تعقیب قرار دادن زنان و مردم و تخریب مساجد و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و تبعید آن روی آورده است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد شیخ عیسی نزدیک به یک سال است که در منزلش است و مردم نیز اطراف منزل او تجمع کرده تا از او که نمادشان و رهبرشان است حمایت کنند.

وی گفت :  حمله وحشیانه [نیروهای امنیتی بحرین] به میدان الفداء که چندین مجروح و مفقودی بر جای گذاشته است، نتیجه نشست‌های ریاض است.

 منبع: تسنیم
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار