افلاکیان 13؛

اسلحه شهیدان را روی زمین نگذارید

شهید «مهدی رجبی» در قسمتی از وصیتنامه‌اش می‌نویسد: بچه‌هایى که ادامه‌دهنده راه شهیدان هستید، جبهه‌هاى مدرسه و جبهه‌هاى حق علیه باطل را فراموش نکنید و درس‌های‌ خود را به‌خوبى بخوانید و اسلحه‌هاى شهیدان را روى زمین نگذارید.
کد خبر: ۲۴۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 31May 2017
اسلحه شهیدان را روی زمین نگذارید
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، همزمان با دهم خردادماه هشت نفر از شهدای سبک‌بال استان مرکزی به خیل شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی پیوسته‌اند، که شهیدان، «اسماعیل آقارضی»، «احمد احمدی»، «خلیل‌الله بوریایی»، «عباس غلام نژاد»، «سید محمد فارسی»، «عین الله کاوسی»، «محمدعلی کندوله صالحی» و «مهدی رجبی» همگی در این روز سالگرد عروج ملکوتیشان است.

شهید «مهدی رجبی» بیست فروردین‌ماه سال 1351 در شهرستان «دلیجان»، سرزمین دلیران استان مرکزی دیده به جهان گشود.

سال‌ها بعد، وقتی که آتش جنگ در کشور آغاز شده بود و بسیاری از جوانان به سوی جبهه‌ها برای مقابله و دفاع از خاک میهن راهی می‌شدند، سن کم مهدی نتوانست مانعی برای حضور او در جبهه‌های نبرد شود. به این ترتیب او هم مانند سایر رزمندگان به جبهه اعزام شد.

سرانجام درحالی که در عملیات پدافندی حضور داشت، در دهم خردادماه سال 1366 ندای حق را لبیک گفت و به دوستان آسمانی خود پیوست که امروز سالگرد شهادت ایشان است.

فرازی از وصیتنامه شهید رجبی:

«وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ»

و خواست خدا بر اينست كه نعمت عظيمى به مستضعفين زمين بخشد و آنان را پيشوايان مردم و صاحبان قدرت قرار دهد.

با سلام و درود بر منجى عالم بشریت آقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش خورشید جماران حضرت آیت‌الله‌العظمى امام خمینى و با درود و سلام بر رزمندگان اسلام و به امید پیروزى رزمندگان اسلام و با درود و سلام بیکران بر ملت جان بر کف و شهید پرور به خصوص مردم شهید پرور شهرستان دلیجان و با سلام و درود به ارواح پاک طیبه شهدا وصیت خود را آغاز مى نمایم.

اى ملت شهید پرور شهرستان دلیجان، البته من کوچک‌تر از آنى هستم که بخواهم خطابى به شما عزیزان داشته باشم ولى چند دقیقه وقت عزیزتان را می‌گیرم.

اى عزیزان، بدانید که همه ما نزد پدران و مادرن‌مان امانتى هستیم و این امانت در آخر باید به صاحبش که بزرگ مربته‌اى است برگردد و اى مردم باید بدانید که این چند روز زندگى اگر با دعا و نیایش و با انجام کارهاى صالح همراه باشد، این زندگى سرشار از خوشبختى است و اگر کسى بخواهد در این چند روز زندگى در این دنیا فکر خوشگذرانى و اعیاشى و دیگر کارها باشد باید در جهان دیگر در بدترین بدبختی‌ها به سر برده و غبطه بخورد، پس ما نباید این چند روزی که باید کارهاى صالح انجام داد را از کف بدهیم.

اى مردم، کمک به جبهه‌ها یادتان نرود و همچنین جبهه‌ها را خالى نگذارید و خواهران حجاب خود را حفظ کنید که تیرى بزرگ بر قلب دشمنان است.

برایم نماز شب اول قبر را بخوانید و حال چند کلمه‌اى با همکلاسی‌هایم و رفیقان صحبت دارم.

بچه‌هایى که ادامه دهنده راه شهیدان هستید، جبهه‌هاى مدرسه و جبهه‌هاى حق علیه باطل را فراموش نکنید و درسهای‌ خود را به‌خوبى بخوانید و اسلحه‌هاى شهیدان را روى زمین نگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار