معاون سیما مطرح کرد:

سریال‌های الف ویژه‌ از پاییز روی آنتن می‌روند

مرتضی میرباقری درباره سریال های در حال تولید، آثار الف ویژه و مشکلات مالی سازمان صدا و سیما با خبرنگاران سخن گفت.
کد خبر: ۲۴۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ - 31May 2017
سریال‌های الف ویژه‌ از پاییز روی آنتن می‌روند
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد در حاشیه بازدید از سریال «پنچری» درباره سریال های ماه رمضان عنوان کرد:  از امسال تا چند سال آینده ماه مبارک رمضان به گونه ای است که ۱۴ و ۱۵ خرداد در این ماه می افتد بنابراین غیر از شب های قدر، مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خرداد را داریم همچنین سال آینده هم سوم خرداد به این مناسبت ها اضافه می شود.

وی ادامه داد: بنابراین در یکی، دو سال آینده ماه رمضان با مناسبت هایی مواجه است که شاید به طور جدی نتوان از سریال های کمدی در کنداتور بهره گرفت. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در چند سال آینده تلاش کنیم سریال هایی داشته باشیم که به مسایل انقلاب بپردازد.

میرباقری در بخش دیگری از صحبت های خود به محدودیت های منابع مالی در سازمان صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: زمانی که ما فعالیت خود را شروع کردیم به دلیل محدودیت منابع مالی چند سریال بیشتر روی آنتن وجود نداشت و کارهای کمی در حال ساخت بودند اما اکنون حدود ۵۰ سریال در حال ساخت، ۷۰ سریال در مرحله نگارش، طرح و ... وجود دارد که بیشتر این سریال ها مربوط به شبکه سه است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه وضع مالی ما تغییری نسبت به سال قبل ندارد اما کار خود را در حوزه تولید ادامه دادیم و اکنون ۸ هزار نفر از بازیگر تا کارگردان تا عوامل مختلف تولید در حال کار هستند. در حالی که پیش از این دو هزار بازیگر فعال بودند و حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگردان فعالیت می کردند.

میرباقری درباره سریال های الف ویژه سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ما سریال های الف ویژه را از پاییز امسال روی آنتن می بریم. البته ما الف ویژه جدیدی را کلید نزده ایم و همان کارهای قبلی به تولید خواهد رسید.

میرباقری انتخاب سریال «نفس» برای پخش در ماه رمضان را فرصتی مغتنم توصیف کرد و گفت: نسل جدید ما چندان نسبت به اتفاقات چند دهه گذشته اشراف ندارند. آنها نسبت به موضوع نفاق و مشکلاتی که برای انقلاب به وجود آمد، وقوف کامل ندارند. سریال «نفس» در آستانه ۳۱ خرداد این فرصت را به جوانان خواهد داد تا از کم و کیف اتفاقات باخبر شوند.

پخش سریال های الف ویژه از فصل پاییز موضوعی دیگر بود که معاون سیما وعده داد و در پاسخ به این سوال که به حاشیه های تولید سریال حضرت موسی (ع) اشاره کرد، گفت: از دوستان می خواهیم تا مشکلات و مسایل را در جلسات کارشناسانه به بحث بگذارند و از بیان مطالب در عرصه های عمومی دوری کنند، چراکه در جلسات کارشناسی می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

تجربه ناموفق راه‌اندازی مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی

وی تجربه راه اندازی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی را ناموفق خواند و گفت: از آنجا که این مجموعه از همان ابتدا از نظر جایگاه و اجرا به غلط تعریف شد، نتوانست به هدف نهایی دست یابد. ابتدا بنا بود تنها فیلمنامه نویسی در دستور کار این مجموعه قرار گیرد ولی کم کم به تولید علاقمند و سپس به پخش نگاه داشت.

میرباقری عنوان کرد: ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم، این که نگارش فیلمنامه باید همان آغاز نهایی شود و سپس کار تولید شروع شود، تفکر خوبی است، اما با مقدورات امروزی ما هماهنگ نیست و نمی توان آنتن را نادیده گرفت.

معاون سیما در واکنش به انتقاد از کیفیت سریال ها و آماده نبودن متن فیلمنامه ها در هنگام تولید آثار توضیح داد: اکنون حدود ۲۰۰ نویسنده فعال هستند و فکر نمی کنم نویسنده ای باشد که در حوزه سریال کار کند اما اکنون فعال نباشد. پیش از این ۱۰ درصد از عوامل تولید فعال بودند و ما نمی توانستیم انتظار تولید کارهای باکیفت و برجسته را داشته باشیم. بنابراین باید میدان را آماده می کردیم که عوامل تولید کارها گرم شوند و خلاقیت های خود را بروز دهند.

وی درباره آماده نبودن فیلمنامه ها نیز یادآور شد: اینکه گفته می شود فیلمنامه ها باید آماده شوند به صورت نظری خوب است اما بعضی مباحث بیشتر به صورت انتزاعی مطرح می شود و در عالم واقع بیشتر از ۴۰ درصد از کار شدنی نیست.

میرباقری در پایان این بخش از سخنانش اظهار کرد: توسعه کیفی جزو راهبردهای جدی تر ماست که بدون داشتن آنتن شدنی نیست.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار