موشک رعد دست برتر نزاجا در دفاع زمینی

«رعد» مدل ارتقا یافته موشک ضد زره «مالیوتکا» است که با برد 3 کیلومتر و قدرت نفوذ 40 سانتی در زره، دست برتر نزاجا در حوزه دفاع زمینی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۴۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ - 02June 2017
موشک رعد دست برتر نزاجا در دفاع زمینی
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، موشک ضد تانک مالیوتکا که در ایران با نام رعد تولید می شود برای انهدام تانک ها و خودروهای زرهی ثابت و متحرک طراحی و ساخته شده است.

این سامانه موشکی جهت ردگیری و اصابت به اهداف از سیستم هدایت دستوری بر مبنای خط دید بهره می جوید. تیرانداز این موشک پیش از شلیک باید رتیکل + دوربین چشمی را روی هدف ثابت نگه داشته و شلیک کند و در طول پرواز موشک باید همواره مسیر موشک را برخط دید هدف los منطبق کند. به همین دلیل شلیک و هدایت این موشک در مقایسه با موشک تاو دشوارتر و نیاز به تمرین و مهارت بیشتر دارد.

احتمال اصابت آن به هدف 57 درصد است و همچنین از لانچرهای زمینی و منصوب بر خودروهای جنگی قابل شلیک است. انواع پیشرفته تر این موشک عبارتند از موشک هایی با سیستم هدایت saclos و سر جنگی دو مرحله ای.

مالیوتکا دارای دو لامپ در انتهای موشک است که به ردگیری آن کمک می کند و از آنجایی که موشک در طول پرواز به دور خود می چرخد، این موضوع در شرایط منورهای فرو سرخ و آشفتگی‌های محیطی یا عمدی دشمن زمینه ردگیری آسان موشک را فراهم می کند.

این موشک که اصالت روسی دارد توانایی نصب بر روی خودرو و بالگرد را داشته و به سر جنگی ترموباریک مجهز است.

چابکی این موشک در کنار پنهانکاری و امکان جدا شدن موقعیت تیرانداز و موشک انداز موجب شد که این سامانه هنوز به عنوان بخشی از توان پدافند ضدزره در سازمان رزم کشورهای جهان به کار رود و متناسب با افزایش استحکام زرهی تانک ها، قدرت تخریب این موشک نیز افزایش یابد.

طول این موشک 860 م.م و قطر یا کالیبر آن 125 م.م و وزن آن حدود 12 کیلوگرم است. نوع سوخت این موشک جامد است و قدرت نفوذ آن در زره 400 م.م عنوان شده است.

برد نهایی این موشک 3 هزار متر عنوان شده است.

این موشک در ستاد رزم نزاجا وجود  و بر قابلیت های عملیاتی آن افزوده شده و در ایران به نام رعد مشهور است.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها