ماجرای شهادت دو برادر محبوب لبنانی در ماه رمضان

مهدی یاغی یک برادر به نام علی دارد که همانند خودش سالهاست در خط مقاومت اسلامی در کنار حزب‌الله مبارزه را انتخاب کرده است؛ اما حالا بعد از گذشت ۴ سال از شهادت مهدی، خبر شهادت علی هم آمد.
کد خبر: ۲۴۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ - 07June 2017
ماجرای شهادت دو برادر محبوب لبنانی در ماه رمضانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «شهید مهدی محمدحسین یاغی» با اسم جهادی «کرار» در اول فروردین 1368 شمسی مصادف با 15 ماه شعبان و 21مارس سال 1989 میلادی در شهر بعلبک واقع در منطقه‌ بقاع لبنان متولد شد. قرار بود حسن نامگذاری شود اما با تولد مبارکش همزمان با ولادت حضرت مهدی(عج) نام خود را نیز با خود به همراه آورد و مهدی نامگذاری شد. شهید یاغی که در میان اهالی جنوب لبنان به «امیرالشهداء» معروف است در سنین نوجوانی به صفوف رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پیوست.

هرچند یک مهندس کامپیوتر بود اما مبارزه و مقاومت هدف اصلی زندگی‌اش را می‌ساخت. به همین دلیل وقتی طبل جنگ در سوریه و میان مسلمان و در حریم اهل بیت(ع) به صدا درآمد، او نیز داوطلبانه در قامت یک فرمانده حزب‌الله برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد و در عملیات‌های حزب‌الله در مناطق مختلف سوریه شرکت کرد. او در فوریه سال 2013 از ناحیه سر مجروح شد و ناراحت بود از اینکه به جای شهادت جراحت نصیب او شده است. در زیارت اربعین در کربلا از خدا شهادتش را خواسته بود تا اینکه در ژوئیه سال 2013 میلادی همزمان با 9 مرداد 1392 شمسی مصادف با 22 رمضان 1434 قمری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

شهید یاغی همانطور که به یکی از شهدای محبوب لبنان در میان حامیان مقاومت تبدیل شده است، در ایران نیز پس از شهادت عکس‌ها و فیلم‌هایش به سرعت دست به دست شده و انتشار پیدا کرد و ایرانیان حامی مقاومت و علاقمند به شهدای مدافع حرم، کلیپ‌های مختلفی از او ساختند. یکی از ویدئوهای محبوب مردمی درباره شهید یاغی پشت صحنه ضبط تصویری وصیت او با زیرنویس فارسی است که در قالب جملاتی طنزآلود و بدون پیرایه از اطرافیان خود سخن می‌گوید.

تصویر فرزند او با لباس رزمندگان حزب‌الله بر بالای مزار پدر و تصویر پیکر مطهر این شهید در داخل قبر در حالیکه لبخند بر لب دارد از تصویرهای مشهور شهید یاغی در میان حامیان مقاومت شد.

مهدی یک برادر به نام علی دارد که همانند خودش سالهاست در خط مقاومت اسلامی در کنار حزب‌الله مبارزه را انتخاب کرده است و اما حالا بعد از گذشت 4 سال از شهادت مهدی، خبر شهادت برادر او علی نیز توسط رسانه‌های مقاومت لبنان منتشر شده است. شهید زینبی «علی محمد حسین یاغی» ملقب به «ابوصالح» در چند روز اخیر در سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر او در چهارم ژوئن سال 2017 یعنی سه روز پیش در بعلبک لبنان واقع در منطقه بقاع لبنان در میان جمع باشکوه مردم تشییع و در جوار برادرش به خاک سپرده شد.

در مصاحبه تصویری شهید مهدی یاغی او جمله‌ای را اینگونه خطاب به برادر می‌گوید: «ای برادرم علی! فراموش نکن و آن پیمانی را که با هم بستیم ادامه بده.» و نهایتا برادر هم به پیمان مقاومت و شهادت استوار ماند.

مادر شهیدان یاغی: امیدوارم پایان زندگی دومین پسرم هم شهادت باشد 

این دو برادر به فاصله چهار سال از یکدیگر یکی در شب قدر رمضان در سال 2013 میلادی و در ایام شهادت حضرت علی(ع)(رمضان 1434 قمری) و دیگری در ماه رمضان 1438 قمری و در سال 2017 به شهادت رسیدند. مادر شهیدان یاغی از عهد ناگسستنی این دوبرادر در صحنه جهاد روایت کرده است. او پیش از شهادت علی وقتی از ویژگی‌های شخصیتی مهدی در جریان مستند کرار روایت می‌کرد، گفت:«امیدوارم پایان زندگی دومین پسرم هم شهادت باشد.» و حالا آرزوی این مادر محقق شده و عاقبت به خیری فرزندان را به چشم خود می‌بیند. پدر شهیدان یاغی نیز از شهادت هر دو فرزندش در ماه مبارک رمضان می‌گوید و تأکید می‌کند: «اگر 100 پسر هم داشتم در این راه می‌فرستادم. امکان ندارد راهی شریف‌تر از شهادت هم پیدا شود.»

پیش از تدفین پیکر مطهر شهید علی محمد حسین یاغی وقتی قبر او باز می‌شود تا پیکر در آنجا خاکسپاری شود، در حین کندن قبر بخشی از مزار برادرش مهدی نیز باز شده و خانواده با آگاهی از این موضوع دقایقی از تدفین علی دست کشیده و یکی یکی وارد قبر شده و با مهدی نیز برای بار دیگر وداع می‌کنند.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار