مناجات الشهدا؛

پرودگارا! روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولت‌مردان ما باش

شهید «جواد دوراندیش» در فرازی از مناجات خود آورده است: پروردگارا! تو را به فجر و عصر و شمس و قمر، به دليل و ضحى، به سماء و المرسلات قسم مى‌دهم كه حقيقت معاد را در دل‌هاى مردم و دولت‌مردان ما بيفكن تا ايثار بيشترى از خود نشان دهند و تمامى سخنان امام را اجرا كنند، عقيده را فداى عقده‌‏ها نکنند.
کد خبر: ۲۴۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 09June 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، انسان بالطبع به امور دنیایی و امور پست حیوانی تمایل دارد، اما وقتی بیشتر توجهات انسان معطوف به خداوند شد، خداوند لطف و عنایت خویش را شامل حال او می‌کند و لذت و طعم مناجات و گفت‌وگوی با خویش را به کام جانش می‌نشاند.

بی شک بندگان مخلص خداوند که به عظمت حضرت باری‌تعالی واقف هستند و مقام رحمانیت و نعمت‌های پروردگار را می‌شناسند، لذت نجوا و گفت‌وگوی خصوصی با خدا را درک خواهند کرد.

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا به فرازهایی از مناجات شهدای خراسان رضوی که به حدیث دلدادگی آنان با حضرت حق اشاره داشته باشیم.

خدایا! هر روز و هر دقیقه از عمر ما امتحان است، پس درخواست راهنمایی داریم. خدایا به ما دیدی بلند و همتی والا و اراده‌ای محکم بده تا امتحان این سرای گذرا که محل عبور همگان اعم از توانگر، درویش، عابد، زاهد و گناهکار است را با خوبی به پایان برسانیم. راه تو از مو باریک‌تر است و کمی غفلت به منزله کناره گرفتن از راه توست.

شهید امین الله اصغری

خداوندا! تو شاهدی که تمام هَّم و کوشش من جلب رضایت پدر و مادرم بود. خدایا! آنان را در زمره اولیاء خاص خود قرار ده و به آنان آن ببخش که در خور شأن خود توست.

شهید سعید خسروجردی

 پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم

پروردگارا! تو را به فجر و عصر و شمس و قمر، به دليل و ضحى، به سماء و المرسلات قسم مى‏‌دهم كه حقيقت معاد را در دل‌هاى مردم و دولت‌مردان ما بيفكن تا ايثار بيشترى از خود نشان دهند و تمامى سخنان امام را اجرا كنند، عقيده را فداى عقده‏‌ها نکنند.

شهید جواد دوراندیش

خدایا! درکِمان از وجودت، عشق‌مان را به خودت، ایمان‌مان را به آخرت، صبرمان را در راه، شناختمان را به مکتب، عمل‌مان را به حرف‌ها، صداقت‌مان را در کنار مردم، تقوای‌مان را در عمل، ایثارمان را در زندگی، انفاق‌مان را در رزق، ارتباط‌مان را با قرآن، استقبال‌مان را از سختی، خضوع‌مان را در نماز، پذیرش‌مان را به انتقاد، شناخت‌مان را به خصلت‌های غلط و توانمان را در رفع آن خصلت­‌ها، اندازه‌مان را در طعام و امکان هدایت‌مان را به صراط مستقیم بیفزا.

شهید عباس سلیمی

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

پرودگارا! سربازی هستيم از سربازان مكتب و هوای نصرت حسين (ع) آن سبز كربلای سرخ را در سر داريم و سرمايه جان يگانه پيشكشمان است... و اين بار نسيم جان‌بخش رحمت خداوندی بود كه بر چهره‌های عرق كرده و تن های زخم خورده می‌وزيد و صبح صادق را نويد می‌داد در حالی‌كه با خالق خويش زمزمه می‌كرديم «ربنا اغفر لی و لوالدی و للمومنين يوم و يقوم الحساب». «پس خداوندا! روز قارعه و يوم الحساب مرا سيد و عبد الله و از طالبان رحمتت قرار ده»

شهید سید عبدالله طالبیان

خدايا! چنين فكر نمى‌كنم از آن حاجتى كه به دنبال آن در راهت عمر باختم مرا بازگردانى. خدايا! عذرخواهى من از تو آن طور نيست كه بى‏‌نياز به تو باشم. خدايا! رحم كن همان‌گونه كه در اين دنيا گناهانم را پوشاندى در آن دنيا نيز بپوشان. خدايا! طعم شيرين عبادت را كه به من نچشاندى، طعم عفو و رحمتت را به من بچشان. تو خود مى‌دانى آنچه در دل دارم نمى‌‏توانم بنويسم. تو خودت تمامى گناهان ريز و درشت و خطاهاى مرا ببخش، به حرمت محمد و آل محمد».

سید محمد عرفانیان

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

خداوندا! به جز اين خون ناقابل كه خود نيز امانتى است نزد ما، چيز ديگرى ندارم كه تقديم راهت سازم. بارالها! اين خون را قبول درگاهت فرما و مرگ مرا شهادت در راهت قرار ده تا مانند جدم حسين (ع) در راه تو شهيد شوم.

خداوندا! بنده حقير و ناچيزت را جزو بندگانى قرار ده كه تو را شناختند و پس از شناخت، عاشقت شدند و سپس تو براى آن‌ها نواى (ارجعى الى ربک) سر دادى و آن‌ها را در صف بندگان و در بهشت داخل فرمودى. خدايا! از تو مى‌خواهم كه مرا يارى كنى تا آن‌چه در توان دارم در راه اسلام عزيز بكار برم. به من اى خدا توانايى ده تا آنچه در توان دارم و تا آخرین قطره خونم را در راه دين نبى و فرستاده تو محمد (ص) فدا كنم.

شهید سید حمیدرضا فراشباشی

بارالهاخالقا!، معبودا!، فرياد دردآلود بنده حقير خويش را كه دل جز به مهر تو نبسته و جز به پشتوانه كرم و عنايت تو به هيچ عروه‌ای معتصم نشده را بشنو و به عزت و كرامتت مرا در طريق خويش ثابت قدم دار.

پروردگارا! تو می‌دانی كه پیام ولی امر و پیشوایم هر بار به من جانی دوباره بخشیده است و این بار كه دم مسیحائی او ما را به جهاد در راه تو كه بابی از ابواب فردوس است و فقط آن را برای خواص خویش گشوده‌ای فرا می‌خواند، برجان‌مان شراری دیگر از عشق به تو افكنده است.

پروردگارا! چگونه تو را سپاس گذارم كه مرا از غافلین از تو و محو شدگان در دنیا قرار نداده‌ای، آنان كه عزت و شرف و كرامت و رسالت انسانی خویش را فراموش كرده و سر در آخورهای خود دارند و از تمامی وجود خوب خوردن، و خوب آسایش كردن و نیل به هوس‌های شیطانی را گزیده‌اند.

شهید محمد قاسمیان شیروان

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

خداوندا! بارها شده بود كه لذت شيرينى عبادت و ترک معصيت و عشق عاشق شدن را به ما چشاندى، ولى قدر گوهر نشناختيم و آن را به بهاى اندک فروختيم. اما معبودا! با اين همه بدي‌هايم به يک چيز دلبسته بودم كه مى‌خواستم خوب باشم و بر همين اساس به اميد خشونت طوق بندگى بر گردن خود سمعاً و طاعتاً را ورد زبان خود ساخته و راهى جهاد مقدس ايمان در مقابل كفر شدم تا با هر قطره اشكم گناهى از گناهانم پاک و هر قطره عرق از بدنم كفاره گناه و با هر قطره خونى دِينم را به دين و قرآن ادا كنم.

شهید محمدحسین مرادیان املشی

خداوندا! بگذار برای یک بارم که شده، بنده گنه‌کاری چو من، روسیاهی چو من، پشیمانی و مضطری چو من، به مقام شامخ شیعیان اولیای دینت برسد و جز «والسابقون السابقون؛ اولئک المقربون» قرار گیرد، ای رحمان و ای بنده نواز. خداوندا! میدان جنگ ما محل نزول معجزات آشکار است، معجزات فراوان، خدایا معجزه‌ای عظیم‌تر به عظمت خودت و به جلالیتت به ما عطا کن، ای ارحم الراحمین.

پروردگارا! سينه‌‏ام را جز وصال تو خنک نمى‏‌كند و آتش دلم را جز لقاء تو نمى‏‌نشاند، اشتياقم را جز نظر به روى تو سيراب نمى‏‌كند و جز به نزديكى تو آرام نمى‏‌گيرم. پروردگارا! مرا به رحمت خويش طلب كن تا به تو برسم و به فضل خويش جذب‌نما تا در جوار رحمتت قرار گيرم و چشمم را به ديدارت اى محبوب روشن كن كه خواسته‏‌هاى فطريم جز در جوار رحمتت ارضاء و اشباع نمى‏‌شود.

شهید هادی شریعتمداری

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

تو را شکر که به دیدمان چنان بصیرتی دادی تا که هر شهیدی را شاهد و هر شاهدی را شهید بدانیم و در پی چنین اندیشه‌ای از حصار تنگ خویش گریخته و برای رضای تو دل از بندها و اسارت‌ها بریده و آن‌قدر در عمل‌مان اخلاص ورزیم که جز با یاد تو آرام نگیریم و همواره در پی عقیده‌مان در جهاد باشیم و موجودی پویا و سراپا حرکت به سویت باشیم و جز پیوستن به ذات بی‌حد و نهایت تو چاره‌ای نجوئیم.

شهید محمود امیرخانی

اي آنكه با تمام سراپای وجودم به حضرت تو محتاجم. ای آنكه در تمام لحظات و دقايق عمرم غرق احسان تو بودم؛ از تو می‌خواهم كه در بقیه‌ی عمر، مرا مرهون لطف و كرم نموده و از اين عبد مسكين دستگيري كنی. خداوندا! شرمسارم، بيچاره‌ام، خجلم، سياه رويم اما تو بزرگی و كريمی، رحيمی و غفوری.

خداوندا! گذشته ای بسيار تاريک را گذرانده‌ام، به قدری كه هر وقت به ياد عمر گذشته می‌نشينم و اوقات سياه و تاریک خود را به ياد می‌آورم و پرونده خراب و پر گناه گذشته را مرور می‌كنم، سر را از خجالت به پائين افكنده و فقط به اميد و رجای تو فكر می‌كنم.

خداوندا! آينده معلوم نيست چه باشد، در راه تو باشيم يا در راه شيطان. پروردگارا! در عمر تلف رفته خود، هيچ نياموختم و نيندوختم الا گناه، دروغ، تهمت، نافرمانی، معصيت و... . خداوندا ما را به راه راست هدايت فرما؛ گناهان ما را پاک فرما؛ پدر و مادر ما را غريق رحمت خود بفرما.

شهید هاشم شیشه چی

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

خدایا! از تو می‌خواهم که مرگم را شهادت در راه خودت قرار دهی. در این راه پر مخاطره لحظه‌ای مرا به نفسم وا نگذاری. از تو می‌خواهم که تقوا، اخلاص و ایمان مستحکم عطایم فرمایی که جز تو را نپرستم و در مقابل هیچ کسی جز تو سر تسلیم فرود نیاورم.

بارالها! از تو می‌خواهم که صبری عظیم نصیبم فرمایی تا در مقابل ناملایمات و مصائب بردبار باشم. خدایا! طاعتم کم است و معاصیم بسیار، تنها امید به عفو و بخشش و کرمت مرا دلخوش داشته و بس.

شهیدعلیرضا چکشیان خراسانی

بارالها! خواسته‌ی من آرزوی قرب تو است، قرب معنوی و جوار حقیقی.‏ دیدن جمال تو و رسیدن به جوار تو ولقای تو آرزوی من است.

شهید سید محمود زرقانی

پرودگارا روشنی بخش حقیقت معاد در دل مردم و دولتمردان ما باش/ خداوندا فقط به امید و رجای تو فکر می ­کنم 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار