سردار اشتری عنوان کرد؛

تقدیر مسئولان از اقدام به موقع و واکنش سریع پلیس/ مدیریت مطلوب پلیس در حادثه مجلس و کنترل تردد و تجمع مردم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تقدیر مسئولان از واکنش سریع و به موقع کارکنان ناجا در مواجهه با تروریست‌ها، گفت: ناجا و دیگر دستگاه‌های امنیتی با هر گونه تحرکی با آمادگی کامل و اقتدار برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۲۴۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ - 10June 2017
تقدیر مسئولان از اقدام به موقع و واکنش سریع پلیس/ مدیریت مطلوب پلیس در حادثه مجلس و کنترل تردد و تجمع مردم

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست عمومی فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان اظهار کرد: امید است بتوانیم از این ماه پربرکت نهایت فیض و بهره را ببریم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای ناجا افزود: یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه (17 خرداد) را نیز گرامی می‌داریم و بر روح بلند همه شهدا درود می‌فرستیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: حادثه مذبوحانه و تروریستی چهارشنبه گذشته به دست گروه‌های سلفی و تکفیری اتفاق افتاد و شهادت 17 نفر از مردم عزیز و هموطنان روزه دارمان باعث تأسف و تأثر شد، اما این حادثه تروریستی بار دیگر قدرت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی را در مقابله با تروریست‌ها به رخ دنیا کشید.

سردار اشتری تأکید کرد: حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل بیانگر آمادگی کامل دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی در مواجهه با هرگونه تحرک معاندان و گروه‌های تروریستی بود.

وی یادآور شد: در چند سال اخیر تیم‌های مختلف و متعدد تروریستی قصد ورود به کشور را داشتند که یا در جدار مرزها با آنها برخورد قاطع شد و یا در داخل شهرها اعضای این گروه‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: متأسفانه دو تیم تروریستی توانست به حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی نفوذ کند در حالی که تاکنون بیش از ده‌ها نمونه از این تیم‌ها شناسایی و معدوم شدند، در حادثه تروریستی مجلس و حرم امام راحل نیز 5 تروریست به هلاکت رسیدند و یک نفر نیز دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی، قدرت و عکس العمل سریع منتج به مقابله با این گروه تروریستی شد و با این حادثه انسجام ملی در مردم و مسئولان تقویت شد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 14 خرداد ماه در حرم مطهر عنوان کرد: مطابق فرمایش ایشان دهه 60؛ دهه ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران بود و نباید این دهه فراموش شود و نباید جای جلاد (تروریست) و شهید جا به جا شود.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: گروه‌های تکفیری - تروریستی قصد براندازی نظام را دارند و اگر حتی ذره‌ای کوتاه بیاییم آن‌ها پیش خواهند رفت بنابراین هوشیارانه و با آمادگی کامل باید عمل کنیم، ذات دشمن؛ دشمنی است.

وی یادآور شد: نمی‌توان با شعارهایی که برخی می‌دهند دشمنان را با نظام، انقلاب و رهبری هم نوا کرد و باید با کسی که برای براندازی نظام اسلحه به دست می‌گیرد و حتی حاضر نیست توبه کند و به خیل عظیم مردم بپیوندد قاطعانه برخورد شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی همچنان باید آمادگی خود را برای حوادث احتمالی و پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث حفظ کند، هرچند معتقدیم دشمن ضعیف‌تر و زبون‌تر از آن است که بخواهد به راحتی در کشور عملیاتی داشته باشد.

سردار اشتری تأکید کرد: نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، مجموعه‌های امنیتی و نظامی چون همیشه با اقتدار کامل با گروهک‌های تروریستی مقابله خواهند کرد و شاهد مثال برخورد قاطع و اقدام سریع با حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس و حرم است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از همکارانم در کلانتری حرم امام به پاس اقدام سریع، قاطع و هوشمندانه تقدیر می‌کنم.

وی خطاب به کارکنان کلانتری حرم مطهر و دیگر کارکنان عنوان کرد: شما باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی هستید.

سردار اشتری با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی بر عهده عزیزان سپاه بود ولی همکارانم در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و یگان ویژه (نوپو) نیز با آمادگی کامل و تجهیزات به کمک این عزیران شتافتند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از یگان ویژه و دیگر همکارانم که در مواجهه با تروریست‌ها، شجاعانه، ایثارگونه، هوشمندانه و حرفه‌ای حاضر و ظاهر شدند نیز تشکر می‌کنم، البته مدیریت حاشیه‌های بیرون مجلس هم ساده نبود، مدیریت پلیس در خصوص حادثه مجلس و کنترل تردد و تجمع مردم نیز مطلوب بود.

وی با اشاره به شرفیابی و دیدار اخیر با مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی در مواجهه با تروریست‌ها اظهار رضایت کردند و فرمودند: «سلام مرا به بچه‌ها برسانید و از آن‌ها تشکر کنید».

سردار اشتری خاطر نشان کرد: دیگر مسئولان نیز از اقدام بموقع و واکنش سریع نیروی انتظامی تقدیر کردند، یکی از فرماندهان در جمعی گفت: از قول من به همکارانتان در نیروی انتظامی بگویید دستتان را می‌بوسم که باعث عزت شدید.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: تأمین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی بود و خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

وی اشاره کرد: تجمعاتی که هر شب در استان تهران و دیگر استان‌ها در روند برگزاری انتخابات و تبلیغات صورت گرفت به خوبی مدیریت شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: برخورد با کسانی که به دنبال اخلال در نظم و امنیت کشور هستند رویکرد جدی ناجا است، اما در روند برگزاری انتخابات تمرکز ناجا بیشتر بر مدیریت وقایع و صحنه بود.

وی عنوان کرد: همکارانم وظیفه و مسئولیت خود را در جریان برگزاری انتخابات حرفه‌ای، قانونی، هوشمندانه و مقتدرانه انجام دادند به طوری که مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی و دیگر حافظان تأمین امنیت انتخابات اظهار رضایت کردند.

سردار اشتری اشاره کرد: پیام برخی مسئولان ارشد کشوری و لشکری نیز در خصوص انتخابات مبتنی بر حضور مقتدرانه و هوشمندانه نیروی انتظامی بود و انصافا همکارانم به نحو مطلوبی عمل کردند و از این بابت خداوند را شاکرم.

وی گفت: ان‌شاءالله که اعمال و اقدامات ما مورد رضایت خداوند، حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و ولایتمدار باشد.

گفتنی است، از فعالان برقراری امنیت انتخابات 96 با اهداء لوح تقدیر شد، همچنین تکریم از مجاهدت‌های کارکنان در حادثه تروریستی روز چهارشنبه با اعطای درجه تشویقی و ارشدیت از سوی فرمانده ناجا از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار