یارنسب در نشست خبری مطرح کرد؛

همراهی هنرمندان برجسته کشور در جشنواره «سرچشمه سرخ»/ تمدید مهلت ارسال آثار تا ابتدای مرداد ماه

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به همراهی هنرمندان برجسته کشور در جشنواره ملی هنرهای تجسمی «سرچشمه سرخ» گفت: زمان ارسال آثار تا ابتدای مرداد تمدید شد.
کد خبر: ۲۴۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ - 11June 2017
همراهی هنرمندان برجسته کشور در جشنواره «سرچشمه سرخ»/ تمدید مهلت ارسال آثار تا ابتدای مردادماه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین نشست خبری جشنواره ملی هنرهای تجسمی «سرچشمه سرخ» یادبود شهدای هفتم تیر صبح امروز یکشنبه 21 خردادماه با حضور اسکندر یارنسب مدیر کل فرهنگی و تبلیغات در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

همراهی هنرمندان برجسته کشور در جشنواره «سرچشمه سرخ»

یارنسب با اشاره به چگونگی روند برگزاری جشنواره سرچشمه سرخ اظهار داشت: در کمیته هنرهای تجسمی جشنواره به این نتیجه رسیدیم که در چهار رشته عکاسی، نقاشی، پوستر و هنرهای تجسمی می توانیم فاجعه هفتم تیر، شخصیت شهدا و منویات مقام معظم رهبری را در قالب هنر اجرا کنیم.

وی از شرکت نزدیک به 70 اثر از هنرمندان شاخص خبر داد و افزود: اقدام شده است تا مراکز و دانشگاه های هنری شرکت کنند که به علت تقارن برگزاری جشنواره با ماه رمضان و امتحانات دانشگاهی زمان ارسال آثار تا ابتدای مرداد تمدید شد.

یارنسب تصریح کرد: در مجموع، آثار منتخب در نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد. آثار در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی که بیشتر در حوزه عکس است شرکت کرده که 72 اثر غیر رقابتی از هنرمندان شاخص در این بخش شرکت می کنند. در حوزه عکس نیست حداقل 200 اثر در بخش غیر رقابتی شرکت داده خواهد شد.

رئیس جشنواره اظهار امیدواری کرد: پیش بینی می کنیم با استقبال خوب هنرمندان، این جشنواره یکی از بهترین کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول دوران کاری اش باشد.

وی افزود: از جمله کارهای درخوری که سال های گذشته انجام شده است، جشنواره فجر آفرینان، جشنواره آزادگان و جشنواره مربوط به سوم خرداد بود که در سوم خرداد بهترین آثار تجسمی را دریافت کردیم.

واقعه هفتم تیر در کشور مغفول مانده است

یارنسب با بیان اینکه پرداختن به موضوع هفتم تیر در کشور مغفول مانده است گفت: مقام معظم رهبری سال های گذشته نسبت به نپرداختن به حادثه هفتم تیر و شناساندن این حادثه عظیم و شهدا گلایه کرده اند که چرا کاری عظیم و درخوری صورت نگرفته است.

رئیس جشنواره سرچشمه سرخ توطئه های دشمنان را در کور کردن اندیشه های شهید بهشتی بی اثر دانست و افزود: شخصیت شهید بهشتی پس از حادثه هفتم تیر برهمگان روشن شد و مخالفین زمانی که اندیشه های او را در صحنه مدیریتی و اجتماعی جامعه اثرگذار دیدند دست به شهادت ایشان زدند.

وی اقدام تروریستی 17 خرداد را ریشه در تفکر متحجرینی دانست که در رویارویی با اندیشه های اصیل اسلامی چیزی برای گفتن ندارند.

یارنسب همچنین با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغات گفت: بنیاد شهید تنها نهادی است که در برگزاری کنگره ها و همایش های ملی و بین المللی در سال توانست 10 کنگره برگزار کند و در حوزه ایثار و شهادت نیز مرجع و محور است.

خارج شدن از فضای شعارگونه فضایی برای خلق آثار بهتر را فراهم می‌کند

«حبیب الله صادقی» دبیر جشنواره سرچشمه سرخ و از هنرمندان کشور گفت: سال های گذشته تنها به شهید بهشتی پرداخته می شد، امیدواریم در این جشنواره گوشه هایی از دلیرمردی و جوانمردی همه 72 شهید به نمایش درآید و حقایق بزرگ را در خصوص این عزیزان نشان دهد.

وی افزود: بنا داریم نمایشگاهی در فرهنگسرای هنر برگزار کنیم و پس از چند داوری آثار را در این نمایشگاه به نمایش گذاریم.

صادقی با اشاره به نوع نگاه هنرمندان به مسائل انقلاب اسلامی در سال های اخیر بیان کرد: چهار نسل هنرمندان در کنار کار قرار دارند. در سال های اول انقلاب کمی فضاهای کارهای هنری شعارگونه بود و تلخی و بزرگی فاجعه آنقدر فجیع بود که نتوانستیم به ابعاد مختلف شهدای 72 بپردازیم.

انتهای پیام/ 141


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار