امین قانعی:

«اسطوره‌های دفاع مقدس» روی جلد دفتر مشق‌های ایرانی

تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی اسلامی پویا از تولید دفاتر مشق با ۱۲ طرح جدید برای سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: از جمله این موارد تولید دفتر با طرح چهره حاج احمد متوسلیان است.
کد خبر: ۲۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ - 01August 2014

«اسطوره‌های دفاع مقدس» روی جلد دفتر مشق‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم امین قانعی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی اجتماعی 9 دی دارالعباده در استان یزد و تولیدکننده نوشتافزار ایرانی اسلامی با اشاره به جزئیات طرح تولید و توزیع این دسته از لوازمالتحریر گفت: مجموعه قرارگاه فرهنگی رسانهای شهید عاصیزاده در استان یزد، فعالیتهای فرهنگی متعددی را انجام میدهد که یکی از این موارد تولید نوشتافزار ایرانی اسلامی است. مؤسسه فعالیتهای خود را در این زمینه از سال 90 آغاز کرد، اما در سال جدید فعالیتهای خود را از نظر کمی و کیفی توسعه داده است.
 
وی ادامه داد: دفتر مشق و به طور کلی لوازمالتحریر از جمله اقلامی است که کودکان و نوجوانان ساعتهای طولانی از روز را با آن سرگرم هستند و به نوعی با این اقلام انس میگیرند. بررسیهای کارشناسان نشان داده است که بچهها در نقاشیها بیشتر از تصاویری استفاده میکنند که در اطراف آنها وجود دارد. به عنوان نمونه تصاویر محیط اطراف و حتی عکسهای کتابهای درسی آنها بیشتر از دیگر تصاویر در نقاشیها تکرار میشود.
 
قانعی با بیان اینکه با توجه به همین امر اقدام به تولید نوشتافزار ایرانی اسلامی کردیم تا بتوانیم چشمان دانشآموزان را با این نوع تصاویر عادت دهیم و در ذهن آنها ماندگار کنیم، یادآور شد: در سال 90 و 91 تولید این نوع دفاتر را در 40 هزار جلد آغاز کردیم و کمکم به آن طرحهای مختلفی را افزودیم. حتی در برههای قالبهای جدیدتری از لوازمالتحریر مانند کیف مدرسه را هم تولید و عرضه کردیم.
 
وی از طرحهای جدید نوشتافزار ایرانی اسلامی پویا برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال با توجه به نیازسنجی در سالهای گذشته اقدام به طراحی شخصیتها و موضوعات جدید برای دفاتر مشق کردیم که به طور کلی میتوان آنها را در چهار گروه «توانمندیهای داخلی»، «سبک زندگی و تربیت خانواده»، «اسطورههای دفاع مقدس» و «حیوانات حلالگوشت» تقسیمبندی کرد.
 
قانعی ادامه داد: در طرح «توانمندیهای داخلی» تولید و طراحی موضوعات جدیدی از جمله برادران فضانورد، ناو جماران، قدرت جنگ الکترونیک ایران، شکار پهباد و توانمندی ایران در تولید زیردریایی غولپیکر در دست انجام است. در بخش «سبک زندگی و تربیت خانواده» تأکید بر معرفی خانواده سالم و اسلامی است؛ خانوادهای که همیشه والدین نقش خود را به خوبی انجام میدهند و سعی در تربیت اسلامی فرزندان خود دارند. علاوه بر این، تأکید بر فرزندآوری یکی دیگر از موضوعات در این دفاتر است که با افزایش تعداد جمعیت خانوادهها به صورت غیر مستقیم نشان داده شده است.
 
تولیدکننده نوشتافزار ایرانی اسلامی پویا به طرحهای منتخب در بخش «اسطورههای دفاع مقدس» اشاره کرد و افزود: در این بخش طرحهای جدید با دو محوریت شهدای شاخص استان یزد و شهدای ملی انجام میشود. به عنوان نمونه طرح شهید ذوالفقاری، کوچکترین شهید در دوران دفاع مقدس که از اهالی استان یزد هم بودند، و طرح چهره حاج احمد متوسلیان نیز یکی از برنامههای در دست انجام است.
 
قانعی ادامه داد: در طرح حیوانات از نقوشی استفاده شده که در آن به معرفی حیواناتی میپردازد که برای انسان مفید هستند و در قرآن بارها از آنها یاد شده است؛ زنبور عسل، گوسفند و ماهی از این جملهاند. در طرح پیشرفتهای علمی پسری به نام «پویا» در موقعیتهای مختلف که نشاندهنده پیشرفتهای ایران اسلامی است، قرار گرفته و به نمایش گذاشته میشود. در پشت جلد دفاتر نیز در مورد هر یک از پیشرفتهای علمی مانند فناوری ایران در ساخت ناو، فضانوردی و ... توضیح داده شده است. طراحی دفاتر پویا در یک چشمانداز پنجساله صورت گرفته و قرار است کمکم به شکل کتابهای داستانی نیز ارائه شود. در مجموع باید گفت که برای سال تحصیلی جدید 12 طرح جدید در حال انجام است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار