استاندار زنجان تاکید کرد؛

رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای آنان

استاندار زنجان روستاییان را محور تولید در کشور برشمرد و گفت: ضروری است در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای نیمی از سال که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.
کد خبر: ۲۴۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ - 17June 2017
ضرورت استفاده از کالاهای تولیدی داخلی و پرهیز از خرید کالاها و اجناس با برندهای خارجیبه گزارش دفاع پرس از زنجان، اسدالله درویش امیری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: ضرورت استفاده از کالاهای تولیدی داخلی و پرهیز از خرید کالاها و اجناس با برندهای خارجی یکی از مواردی است که به عنوان فرهنگ عمومی در حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن نخبگان و بزرگان استان در حوزه های مختلف به قشر جوان جامعه خاطرنشان کرد: همایش و آیین‌های تجلیل از بزرگان و مفاخر استان با هدف معرفی اندیشه‌های والای آنان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: باید جوانان بدانند که از این استان چه شخصیت‌ها و مفاخری با چه اهداف و اندیشه‌های والایی برخواسته‌اند تا این افراد را الگوی خود قرار دهند.

درویش امیری با اشاره به اینکه در سال جاری در لایحه بودجه دولت، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه و اشتغال در مناطق روستایی کشور پیش‌بینی شده است، گفت: این اعتبار با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافته است.

استاندار زنجان روستاییان را محور تولید در کشور برشمرد و گفت: این قشر با همت و تلاش خود به رفع نیازهای تولیدی جامعه می‌پردازند و ضروری است در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای نیمی از سال که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.

وی همچنین بر ضرورت فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور باید، فرهنگ حفاظت و استفاده از این منابع در جامعه نهادینه شود.

استاندار زنجان در پایان از دبیر شورای فرهنگی عمومی استان خواست تا مهمترین برنامه‌ها و موضوعات اولویت دار شورا را در جلسات اداری و کارگروه های تخصصی مرتبط مطرح نماید تا ضمن بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات، در روند اجرای سیاست‌گذاری های شورای فرهنگ عمومی تسریع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار