جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

حضور 32 هزار طلبه رزمنده دفاع مقدس در کشور

حجت‌الاسلام «علی لقمان پور» گفت: 32 هزار طلبه رزمنده دفاع مقدس در کشور وجود دارند که مشخصات بیش از 15 هزار نفر از آنان در بانک اطلاعات ثبت شده است.
کد خبر: ۲۴۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ - 01July 2017
حضور 32 هزار طلبه رزمنده دفاع مقدس در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمان پور» جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس طی سخنانی در جلسه امضای تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: پس از امضای اولین تفاهم‌نامه در سال 93، مرکز آموزش مجازی جهاد و شهادت که از برکات این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود، راه‌اندازی شد.

وی افزود: آموزش اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس از نتایج راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی رایانه‌ای و اندرویدی بود که با توجه به مشکل زمانی حضور سرداران و دیگر اساتید مربوطه از حوزه و دانشگاه در کلاس‌ها، این مسئله تا حدودی مرتفع شد.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، دومین نتیجه راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی را بحث روایت‌گری دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: این موضوع نیز با مشارکت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، در بستر فضای مجازی مسیر هموارتری به خود گرفت.

وی با اشاره به طرح‌ریزی تمدن نوین اسلامی در کلام مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر گفتمان جهاد و شهادت برای کشورهای همسایه بدرستی طراحی و تبیین نشود، طبیعتاً تفکر تکفیری همچون «داعش» بوجود می‌آید و در این راستا مذاکرات قابل قبولی با برخی مجموعه‌های خصوصی در تعدادی از کشورهای منطقه انجام شده است.

لقمان پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 9 رشته مرتبط با دفاع مقدس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تفاهم‌نامه اخیر، ابراز داشت: تمام سرفصل‌های این رشته‌ها که در واقع «میان رشته‌هایی» بین علوم انسانی و دفاع مقدس هستند، نوشته شده و مجموعه‌هایی نیز در این مورد اعلام همکاری کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به حضور 32 هزار طلبه رزمنده در کشور یادآور شد: اطلاعات کامل 15 هزار و 259 تن از طلاب که همراه با بسیج و ارتش و جهاد و حوزه به عنوان رزمی و تبلیغی اعزام شده‌اند، در بانک اطلاعات ثبت شده و طبق آمار موجود 3 هزار و 950 شهید روحانی مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدس در کشور داریم.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: در بین طلاب رزمنده، فرماندهان گردان، گروهان، تیپ، ترابری، اطلاعات و عملیات، جانشین و رئیس ستاد لشکر داریم که برخی شهید شده و برخی نیز در قید حیات هستند.

وی با اشاره به آماده‌سازی سری 30 تایی نمایشگاهی از طلاب فرمانده گفت: تاریخ شفاهی 400 طلبه رزمنده در استان قم آماده شده است و ثبت تاریخ سایر طلاب نیز همچنان ادامه دارد.

لقمان پور در ادامه با بیان این نکته که تعداد 10 جلد کتاب درباره روحانیت و دفاع مقدس منتشر شده است، یادآور شد: کتاب‌ها حالت مرجع دارند که هر کسی بخواهد درباره روحانیت و دفاع مقدس تحقیق کند، با مطالعه این منابع، قطعا مجاب خواهد شد.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی این سازمان در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: ارتباط، همدلی و هماهنگی خوبی بین سازمان و حوزه‌های علمیه برقرار شده است.

وی با بیان این نکته که در تمامی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، مدیریت حفظ آثار روحانیت در دفاع مقدس ایجاد می‌شود، افزود: در 22 استان این اقدام صورت گرفته است و مسئولان مربوطه معرفی شده‌اند.

لقمان پور ادامه داد: افرادی که برای این قسمت معرفی می‌شوند باید مورد تایید نماینده ولی فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه و سپاه آن استان باشند تا بتوانند در زمینه فعالیت خود ارتباط خوبی با مراکز استانی برقرار نمایند.

خاطرنشان می‌شود، ظهر امروز (شنبه)، همزمان با سی و یکمین سالروز عملیات «کربلای یک» و آزادسازی مهران، تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه سراسر کشور میان «آیت‌الله اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در قم به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها