رئیس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه خبر داد؛

تعیین 56 موضوع پایان‌نامه حوزوی مرتبط با دفاع مقدس

حجت الاسلام «محمود ملک‌دار» گفت: 56 عنوان پایان‌نامه حوزوی در هفت محور مرتبط با دفاع مقدس تعیین شده است.
کد خبر: ۲۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ - 02July 2017
تعیین 56 موضوع پایان نامه حوزوی مرتبط با دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمود ملک دار» معاون امور طلاب و دانش آموختگان و رئیس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه در جلسه امضای تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه که روز گذشته (شنبه) در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: نخستین تفاهم‌نامه در دی‌ماه سال 93 بین حوزه‌های علمیه و سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس امضا شد و پس از آن 15 جلسه با 104 مصوبه برگزار شد.

وی افزود: ارائه درس دو واحدی «آشنایی با دفاع مقدس» از محورهای اساسی این جلسات بود که مصوبه آن در 18 دی‌ماه سال 94 ابلاغ شد.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه گفت: از دیگر پیامد تفاهم‌نامه اول، راه‌اندازی مرکز تخصصی جهاد و شهادت و تشکیل هیئت امنای آن بود.

وی با اشاره به جهت‌دهی موضوعات پایان نامه‌ها به سمت دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: 56 موضوع پایان‌نامه در هفت محور و در راستای دفاع مقدس تعیین شد و به دنبال آن کمیته پایان نامه‌های دفاع مقدس نیز تشکیل شد.

ملک دار تنظیم آیین‌نامه حمایت از پایان نامه‌های سطح 3 و 4 حوزه و برپایی نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی دفاع مقدس و همچنین تصویب دانشنامه شهدای روحانی را از دیگر اقدامات حوز‌ه‌های علمیه خواند و افزود: راهیان نور خوشبختانه از بحث اعزام شروع شد، اما بتدریج دامنه آن گسترده و تخصصی‌تر شد.

وی گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی بین سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس و حوزه‌های علمیه وجود دارد و می‌تواند موجب تحول و حرکت سریع‌تر به سمت حوزه انقلابی شود.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه، آسیب شناسی تفاهم‌نامه اولیه را برای نیل به توفیقات بیشتر و اجرای دقیق‌تر تفاهم‌نامه دوم خواستار شد.

یادآور می‌شود: تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه سراسر کشور میان آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، به امضاء رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار