روایت نویسنده عرب از زندگی حضرت خدیجه (س)

کتابی با موضوع زندگی حضرت خدیجه (س) برای مخاطبان نوجوان از سوی نشر آرما منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 03July 2017
روایت نویسنده عرب از زندگی حضرت خدیجه(س)
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشر آرما در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان کتابی را با عنوان «خدیجه (س)» نوشته «ثانی اثنین‌خان» منتشر کرد.

داستان این کتاب از خانه پدری حضرت خدیجه (س) آغاز و با شرح ماجرای پیشنهاد تجاری او به پیامبر (ص) برای همراهی کاروانش به شام ادامه پیدا می‌کند. ماجرای ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) بعثت و ماجراهای پس از آن نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

کتاب «خدیجه (س)» با وجود اینکه به زبان نوجوانان نوشته شده است اما دربرگیرنده اطلاعات تاریخی قابل توجه و کمتر خوانده شده در متون مشابه درباره وقایع و رویدادهای صدر اسلام است.

این نویسنده درباره این کتاب در متن کوتاهی نوشته است: زندگی خدیجه(س) داستان الهام بخش بزرگی برای مومنین و به ویژه زنان است. او نمونه بسیار خوبی است که نشان می‌دهد چگونه یک نفر می‌تواند عمر، توان، ثروت و همه زندگی‌اش را در راه خدا هزینه کند. داستان خدیجه به مومنان یادآوری می‌کند که زندگی هدفمندی داشته باشند. ما باید پیامبر(ص) و خاندانش را به خاطر فداکاری‌هایشان همیشه به یاد داشته باشیم. در واقع فداکاری، از خود گذشتگی و نلاش سخت ایشان بود که باعث شد اسلام  به دورترین نقاط دنیا برسد و قرآن باقی بماند.

«خدیجه (س)» به قلم «ثانیاثنین خان» و ترجمه «نرگس بابایی‌صالح» و توسط نشر آرما منتشر شده است.

 انتهای پیام/ 161
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار