روایتی تاریخی از هجرت زنان مسلمان در صدر اسلام

کتاب «هجرت زنان مسلمان در عصر پیامبر (ص)» نوشته حوریه عبدالهی، در بستری تاریخی، اهمیت موضوع هجرت زنان مسلمان در صدر اسلام و همراهی آنان با رسالت پیامبر (ص) را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 03July 2017
روایتی تاریخی از هجرت زنان مسلمان در صدر اسلام
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «هجرت زنان مسلمان در عصر پیامبر (ص)» در پنج فصل با عنوان‌های «جایگاه زن در عصر جاهلیت»، «جایگاه زن پس از ظهور اسلام»، «تبارشناسی مفهوم هجرت»، «هجرت به حبشه در عصر پیامبر (ص)» و «هجرت به مدینه در عصر پیامبر (ص)» به نقش زنان در تاریخ صدر اسلام و اهمیت موضوع هجرت آنها را مورد بررسی قرار داده است.
 
قسمتی از متن کتاب:
 
«نقش زنان در هجرت» این‌گونه روایت شده است: «اهمیت هجرت در آن مقطع حساس سیاسی ـ اجتماعی صدر اسلام به قدری بود که در قرآن کریم نیز مطرح شده است. (سوره انفال، آیه 72) از دیگر عرصه‌های حضور زنان در اجتماع، هجرت بود که از آن در منابع کمتر سخن به میان آمده است. اهمیت حضور آنان به حدی بود که اولا در آیات 97-98 سوره نساء آمده، زنان هم وظیفه دارند که از حکومت کفر به سرزمین اسلامی هجرت نمایند و ثانیا در آیه 50 سوره احزاب از هجرت زن به مدینه به‌طور خاص یاد شده است. هجرت مسلمانان از مکه به مدینه به‌ قدری اهمیت داشت که از آن به‌ عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان یاد می‌کنند. آیه 72 سوره انفال اهمیت این هجرت را می‌رساند و این واقعه، زمینه‌ساز پی‌ریزی حکومت اسلامی می‌شود که در قرآن از این زنان به نام زنان مومن مهاجر یاد شده است.»
 
«هجرت زنان مسلمان در عصر پیامبر (ص)» در 232 صفحه به قلم «وشته حوریه عبدالهی»‌ نوشته و در 1000 نسخه  از سوی انتشارات «وثوق» منتشر شده است.
 
 انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها