زاهدیان خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از 48 هزار معتاد از ابتدای امسال تا کنون/ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، اعطای تسهیلات به قاچاقچیان است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با اشاره به انهدام دو هزار و 195 باند قاچاق مواد مخدر در سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال، 48 هزار و 717 معتاد جمع آوری و 60 هزار و 26 خرده فروش دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۴۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ - 06July 2017
جمع آوری بیش از 48 هزار معتاد از ابتدای امسال تاکنون/ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، اعطای تسهیلات به قاچاقچیان است
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «بهمن امیری مقدم» در همایش سالروز روز جهانی مبارزه با موادمخدر و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و قدردانی از فعالان عرصه مبارزه با مواد افیونی، اظهارداشت: امروز پديده مواد مخدر و اعتياد فقط يك‌ آسيب اجتماعي نيست بلكه يك معضل تهديد كننده امنيت جامعه محسوب می شود.

وی به پنج اولویت مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: مهم ترین و اولین شاخص مطرح شده از سوی ایشان، موضوع «اعتیاد و مواد مخدر» می‌باشد كه امروز به يک معضل تهديد كننده جهانی تبديل شده است.

امیری مقدم تصریح کرد: قاچاقچيان بين المللی، تجهيزات پيشرفته و پيچيده در اختيار دارند و آنها با بهره‌گیری از علوم نوين، مواد مخدر را از طبيعی به صنعتی تبديل كرده و جوانان را مورد آسيب قرار داده اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: با بالا رفتن تنوع مواد مخدر که توطئه استکبار جهانی برای تولید مواد افیونی می‌باشد، تهدیدی جدی برای گرفتار کردن جوانان ما به مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال قریب به 10 تن انواع موادمخدر در خراسان رضوی کشف شده است، گفت: طی این مدت، بيش از 20 باند توزيع مواد افيونی در عمليات‌های گسترده و مستمر پلیس، متلاشی شده اند.

سردار امیری مقدم تاكيد كرد: در بحث پيشگيری و مبارزه با مواد مخدر بايد اين روند را به موضوعی اجتماعی تبديل كنيم و راهكارهای اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با اين پديده شوم را داشته باشيم.

جمع آوری بیش از 48 هزار معتاد از ابتدای امسال تاکنون/ انهدام دو هزار و 195 باند قاچاق موادمخدر در سال گذشته


در ادامه این مراسم، سردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اظهار داشت: جرایم سازمان یافته یک معضل جدی به شمار می آید به‌گونه‌ای که کثیف ترین جرایم و نیز آسیب‌های اجتماعی با مواد مخدر ارتباط پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حضور آمریکا در افغانستان، بیان کرد: در ابتدای حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، 185تن ماده مخدر در این کشور، کشت می‌شد؛ اما این میزان به 4 هزار و 400 تن و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به 7 هزار تن برسد.

زاهدیان با بیان اینکه سال گذشته از کل کشفیات 710 تنی مواد مخدر، 631 تن از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد، عنوان کرد: طی این مدت، 8 هزار و 880 عملیات مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشتیم که در این عملیات‌ها، هشت شهید و 10 جانباز تقدیم کشور کردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 2 هزار و 195 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و 59 هزار و 99 خرده فروش در سطح کشور جمع آوری شدند، گفت: از ابتدای امسال، 48 هزار و 717 معتاد جمع آوری  و 60 هزار و 26 خرده فروش دستگیر شدند.

قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، اعطای تسهیلات به قاچاقچیان است

حجت الاسلام  «علی مظفری» مدیرکل دادگستری خراسان رضوی در این همایش، اظهارداشت: قانون جدید مبارزه با مواد مخدر در دستور کار کمیسیون حقوقی مجلس قرار گرفته و قصد دارد اعدام قاچاقچیان را حذف کند که به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

وی با بیان اینکه حدود یک سال از زمزمه های اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر می گذرد، افزود: بنده بیش از 30 سال در این عرصه حضور داشته ام و با آثار شوم این پدیده آشنایی کامل دارم، هیچ خانواده ای در کشور ار این بلای بزرگ در امان نیست.

مدیر کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز در اجرای قانون جدیدی که در مجلس دنبال می شود، قصد دارند مجازات اعدام و حبس به حبس درجه یک با 30 سال و درجه 2 تبدیل شود؛ با این قانون، افراد قاچاقچی می توانند از قانون عفو و تخفیف استفاده کنند و آزاد شوند.

مظفری با بیان اینکه این قانون در واقع اعطای تسهیلات به قاچاقچیان است، خاطرنشان کرد: با برداشتن حکم اعدام، حبس ابد یا تقلیل آن، دستگاه قضائی به ندرت خواهد توانست برای قاچاقچیان خشن و باندهای سازمان یافته، حکم اعدام را که بسیار پیشگیرانه است، صادر کند.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه امروز پرونده های مواد مخدر در دستگاه قضا به صورت ویژه و در شعب منتخب بررسی می شود، عنوان کرد: دیگر مثل گذشته به صورت ظاهری به پرونده های مواد مخدر نگاه نمی شود بلکه تحقیقات صورت گرفته، نشان می دهد بسیاری از پرونده های اقتصادی، جنایی و کلاهبرداری ریشه در مواد مخدر دارد.

تغییر رویکرد مصرف مواد به صنعتی به بهانه های واهی و جعلی همچون حافظه و لاغری

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی دیگر سخنران این همایش بود با اشاره به روش های فعلی، برخورد و درمان معتادان روش های سلبی را ناکارآمد توصیف و بر حرکت به سمت روش های ایجابی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه بازگشت معتادان به جامعه پس از درمان، گفت: این افراد، علاوه بر درمان، به شغل خوب هم نیاز دارند تا این چرخه تکمیل شود.

رشیدیان ادامه داد: مسئله مبارزه با مواد مخدر یک آسیب جدی نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، و سرمنشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر حبس و طلاق است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مقابله موثر با این پدیده باید همه جانبه باشد، خاطر نشان کرد: در جامعه امروز هیچ نهاد و دستگاهی به تنهایی نمی تواند به این مسیر وارد شود.

وی با انتقاد از تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی به بهانه های واهی و جعلی همچون حافظه و لاغری، گفت: خانواده ها باید در این زمینه حساس باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: سازمان های بین المللی می دانند که ایران با توجه به مسیر ترانزیت بین المللی در مبارزه با مواد مخدر نه تنها به مردم کشور خود بلکه  به مردم جهان خدمت می کند و باید قدردان 3800 شهید سرافراز مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشور باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم 15 تن و 800 کیلوگرم  ماده مخدر امحاء شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار