قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین:

افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام موکب‌داران برای دریافت گواهی‌ یکساله فعالیت/ خدمات ۷۰۰ موکب در سال گذشته

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: امسال با افزایش ۲۰ درصدی در روند ثبت‌نام از موکب‌داران روبه‌رو هستیم در حالی که سال گذشته بیش از ۷۰۰ موکب ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین به ارائه خدمات پرداختند.
کد خبر: ۲۴۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 07July 2017

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در خصوص روند ثبت‌نام صورت‌گرفته از موکب‌داران برای اربعین سال 96 گفت: از اواسط ماه مبارک رمضان دریافت درخواست‌های هیات‌های مذهبی و افراد حقیقی و حقوقی که خواستار راه‌اندازی موکب در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: موکب‌داران متقاضی برای حضور در اربعین سال جاری حضور خوبی را در سطح شهرستانی و مراکز استان‌ها جهت ثبت‌نام در این روند داشته‌اند و با توجه به پیگیری‌ها و تحقیقات انجام شده در سطح استان‌ها تصورمان این است که این روند افزایش هم پیدا کند.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد عتبات عالیات بعد از ثبت‌نام کردن موکب‌داران در این طرح گواهینامه یکساله فعالیت به آنان را ارائه می‌کنند تا آنها بتوانند مشارکت فعالی را در اربعین 96 داشته باشند.

گودرزی در مورد افزایش تعداد حضور موکب‌داران در اربعین سال جاری نسبت به سال 95 تصریح کرد: به نظر می‌ر‌سد امسال با افزایش 20 درصدی در روند از ثبت‌نام از موکب‌داران روبرو شویم، ضمن اینکه سال گذشته بیش از 700 موکب ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین به ارائه خدمات پرداختند که از این تعداد بیش از 230 موکب مدارک و درخواست‌های خود برای دریافت شناسنامه و مجوز موکب را ارائه‌ کرده‌اند.

وی افزود: تمام تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان متولی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه آن است که بتواند در قبال زائران اربعین به‌خوبی انجام وظیفه کند ضمن اینکه مردم هم مشارکت خوبی را در ارائه خدمات با زائران با توجه به عشق و علاقه‌شان به اهل‌بیت(ع) در اربعین دارند و به همین دلیل هیأت‌های مذهبی و موکب‌داران تلاش دارند در مسیر راهپیمایی زائران اربعین در داخل کشور و عراق به آنها خدماتی را ارائه دهند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به توافقاتی که با نهادهای امنیتی عراق صورت می‌گیرد امکان دارد مرز خسروی امسال برای تردد زائران اربعین باز شود در این مرز هیچ موکبی برای ارائه خدمات به زائران وجود ندارد و لازم است موکب‌هایی احداث شود.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین خاطرنشان کرد: در داخل کشور و مسیرهای منتهی به استان‌ها و مرزهای خروجی کشور همچنان نیازمند احداث موکب‌های ارائه خدمات هستیم. در خاک عراق نیز در مسیر سامرا که محل تردد زائران ایرانی است و زائران عراقی عموماً از این مسیر تردد نمی‌‌کنند نیازمند به احداث موکب هستیم.

 منبع: فارس
 
نظر شما
پربیننده ها