مدیرکل دفتر موسیقی مطرح کرد؛

از برگزاری سالانه جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت حمایت می‌‎کنیم

فرزاد طالبی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان گفت: از برگزاری هرساله جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت حمایت می‌کنیم و امیدواریم که هر سال در تقویم اجراهای موسیقی ایران ثبت شود.
کد خبر: ۲۴۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 08July 2017
برگزاری سالانه جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت را حمایت می‌‎کنیم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی محلی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی این استان و با حمایت و حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی استاندار استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، هیئت داوران و جمعی از هنرمندان و مردم زاهدان در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد.

فرزاد طالبی در این مراسم گفت: از برگزاری هرساله جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت این استان حمایت می کنیم و امیدواریم که هر سال در تقویم موسیقی ایران ثبت شود.

همچنین وی افزود: موسیقی سیستان وبلوچستان یکی از ارکان موسیقی نواحی ایران است و بخشی از هویت ملی ایران را روایت می‌کند‌.

وی ادامه داد: دفتر موسیقی از ایجاد مکتب خانه موسیقی نواحی در سیستان وبلوچستان حمایت می‌کند و امیدواریم مجموعه اقداماتی که در این راستا انجام می شود به صیانت از موسیقی نواحی در این استان کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: خرسندم که این توفیق حاصل شد تا جشنواره موسیقی محلی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان را برای اولین بار برگزار کنیم.

حسین مسگرانی با بیان این که طی ۲۰ سال گذشته برنامه‌ای در این سطح و اندازه برای موسیقی نواحی سیستان وبلوچستان برگزار نشده است ادامه داد: این جشنواره از آنجایی که برای اولین بار برگزار شد به طور قطع با کاستی‌هایی همراه بود که از هنرمندان‌ می خواهیم نواقص را بر ما ببخشند.

وی گفت: به واسطه برگزاری این جشنواره پیشکسوتان و هنرمندان زیادی گرد هم جمع شدند و از تجربیات هم دیگر و آموزش های داوران استفاده کردند که بر حفظ موسیقی سنتی و اصیل استان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور مدیرکل موسیقی کشور با هنرمندان موسیقی سیستان وبلوچستان برگزار شد ایشان از برگزاری دائمی جشنواره آواها و نواهای وحدت با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

از دیگر سخنرانان این برنامه، کیوان پهلوان یکی از داوران این دوره از جشنواره بود که پیش از قرائت بیانیه هیئت داوران ضمن تشکر از مسئولین استان در برگزاری این جشنواره از حمایت فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسیقی نواحی در سراسر کشور تقدیر کرد.

بنابراین گزارش در این مراسم از پیشکسوتان موسیقی استان تجلیل و گروه‌های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند و همچنین موسیقی محلی توسط گروه‌های مختلف اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های حضور فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی در سیستان و بلوچستان، نشست صمیمانه با هنرمندان و فعالان موسیقی استان بود که در این دیدار هنرمندان ضمن ابراز خرسندی از توجه و حضور وی در استان به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره توجه بیشتر به موسیقی استان، اجراهای صحنه‌ای موسیقی نواحی، پیگیری بیمه هنرمندان، تکمیل روال اعطای درجه هنری به پیشکسوتان استان، رفع مشکل معیشت برخی از هنرمندان و ایجاد مکتب خانه و برگزاری برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان استان را مطرح کردند.

فرزاد طالبی در این نشست ضمن تشکر از برگزار کنندگان جلسه با بیان اینکه موسیقی نواحی یکی از پایه‌های اصیل و بنیادین موسیقی در ایران می‌باشد گفت: دفتر موسیقی سال 94 را سال موسیقی نواحی نامید که این امر به راه اندازی مجدد جشنواره موسیقی نواحی ایران انجامید. خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های غنی در این حوزه است که همین امر مسئولیت مدیران و هنرمندان موسیقی استان را دو چندان می‌کند.

حمایت از برگزاری هرسال جشنواره آواها و نواهای وحدت، بررسی روال ارزشیابی هنرمندان، توجه به بیمه هنرمندان، حمایت از تأسیس مؤسسات موسیقایی تک منظوره در سطح استان، توجه به اجراهای صحنه‌ای موسیقی نواحی، برگزاری آئین‌های بزرگداشت پیشکسوتان، لزوم برگزاری هفته‌های موسیقی نواحی، اعلام موافقت با تأسیس مکتب خانه در سیستان و بلوچستان و اعطای دفاتر نمایندگی توسط انجمن موسیقی استان به شهرستان‌ها جهت توسعه فعالیت‌های موسیقی توسط اهل آن و حمایت از گونه‌های مختلف موسیقایی از جمله محورهای مورد بحث و گفتگوی طالبی در این نشست بود.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها