معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی؛

حضور بانوان بسیجی در صحنه های فرهنگی، اجتماعی موثر است

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی در جامعه بانوان نهفته است، گفت: انتظار از بانوان بسیجی حضور در صحنه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امروز جامعه است.
کد خبر: ۲۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ - 08August 2014

حضور بانوان بسیجی در صحنه های فرهنگی، اجتماعی موثر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سرهنگ علی قاسمی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در همایش قشر بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه بعد از تشکیل انقلاب حضور خواهران در بسیج بسیار پررنگ تر از مردان بودافزود : نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب نقشی بی بدیل است اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سواستفاده هایی از بانوان انجام داد به طوری که منافقین در جذب نیرو از بانوان موفق بودند.

وی در ادامه افزود : در 34 روز مقاومت در خرمشهر تمام امور پشتیبانی و درمانی و تدفین شهدا را خواهران انجام می دادند و هم چنین در 19 ماه محاصره در آبادان خواهران ضمن پشتیبانی و روحیه بخشیدن به رزمنده ها در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و الگویی از پایداری و مقاومت برای بقیه خانواده های ایرانی بودند.

قاسمی با بیان این مطلب که از بین خواهران شهیدانی هستند که در دوران دفاع مقدس درخشیدند و زنانی که مردانه دفاع کردند و جنگیدند و مقاومت کردند، تصریح کرد:اکنون نیز جامعه ما همچون دوران دفاع مقدس که 7 هزار از خواهران، شهید و جانباز و اسیر شدند، نیاز به این ایثار دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی شهید فوزیه شیردل، شهید فرهانیان و شهید ناهید کرجو را نمونه هایی از جهاد و مقاومت و ایثار دختران و زناندر هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و گفت : هم در نهضت و هم در انقلاب امام راحل عظیم الشان، زنان بیشترین نقش را داشتند و امام بارها از حضور و مشارکت زنان یاد و تقدیر می کردند.

قاسمی در پایان از مادر 4 شهیدی که فرزندان و شوهر خود را در راه انقلاب اسلامی از دست داده بود و یا مادری که 2 فرزند و دو برادر خود را در این راه فدا کرده بود یاد کردو خاطر نشان کرد: در اوایل ماه مبارک رمضان مادری که 31 سال در انتظار فرزند مفقود الاثر خود بود با شناسایی مزار شهید گمنام در آرین شهر بر سر مزار فرزند خود حاضر و مصمم بود که مزارش را به مشهد مقدس منتقل کند اما با اصرار مردم شهر و مسئولین فرزند شهیدش را به مردم استان ما سپرد و این عظمت و گذشت مادران شهید بسیار ستودنی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار