در نشست اکران و نقد فیلم «مرزی برای زندگی» عنوان شد؛

اعظمیان: سینمایی در خور جانفشانی‌های شهدای دفاع مقدس نداریم/ فهیم: کسانی باید فرصت فیلمسازی داشته باشند که پای ارزش‌ها ایستادگی کنند

صد و‌هجدهمین برنامه «سینما روایت» به اکران و نقد فیلم «مرزی برای زندگی» اختصاص داشت.
کد خبر: ۲۴۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ - 09July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، صد و‌هجدهمین برنامه «سینما روایت» به اکران و نقد و بررسی فیلم «مرزی برای زندگی» به کارگردانی «اعظمیان» پرداخت.

اعظمیان کارگردان «مرزی برای زندگی» اظهار داشت: انگیزه من از ساختن این فیلم گفت و‌گوی فرهنگی بود و با وجود جنگ در منطقه می‌توان گفت این فیلم امروز کارکرد دارد.

وی گفت: با امکانات محدود فیلم «مرزی برای زندگی» ساخته شد. این فیلم از مظلومیت بچه‌های جنگ و ملت ایران دفاع می‌کند. شاید این فیلم در کشورمان مورد استقبال خوبی قرار نگرفت اما در کشورهای مختلف مورد استقبال نخبگان جامعه قرار گرفته بود.

«سیدزاده» تهیه کننده این فیلم گفت: آنچه درباره بی‌مهری به آثار سینمایی مطرح می‌شود مسئله ما نیست. بحث ما درباره فیلمی است که ساخته شده که در آن یا باید ما عراق را می‌زدیم و یا اینکه آن‌ها ما را بزنند. انگیزه ما از ساخت این فیلم این بود که مسلمان‌ها نباید همدیگر را بزنند و تمام تلاشمان را کردیم یک فیلم با کیفیت تولید کنیم.

«محمدتقی فهیم» منتقد سینما اظهار داشت: فیلم از نظر ساختمان اثر که نشان دهد فیلمساز سینما و حرکت دوربین را می‌شناسد، موفق بوده است. اثر در بخش فرم موفق بوده اما از نظر محتوایی اثر موفق نبوده است. فیلم از وطن‌پرستی، اعتقاد و ریشه‌ها و حس ناسیونالیسم دور است.

وی گفت: هر قدر فیلم در بخش ساختمان اثر می‌تواند و موفق است که می‌تواند کارگردان را تثبیت کند در بخش محتوا مشکل دارد. وقتی یک فیلم درباره دفاع مقدس ساخته می‌شود باید ملاک‌هایی را در نظر بگیریم که در این فیلم ملاحظه نشده بود.

این منتقد سینما با اشاره به مدیریت ناصحیح سینما دولتی به سینما گفت: مدیریت سینما باید برای تولیداتی که خرج دولتی پای آن است برنامه صحیح برای آرشیو داشته باشند تا بتوان سال‌ها از این تولیدات بهره گرفت.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار