حجت الاسلام متین:

حجاب بوسیله جنگ نرم مورد هجمه قرار گرفته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: کشورهای غربی همانند دوره پهلوی با زور چادرها را از سر زنان در نمی‌آورند بلکه با جنگ نرم وارد این عرصه شدند و بی‌توجهی به مسئله حجاب را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۲۴۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 12July 2017
حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام علی متین پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه استان با اشاره به مناسبت روز 21 تیرماه با عنوان روز عفاف و حجاب اظهار داشت: اسلام حجاب را تنها برای زن قرار نداده بلکه مردان نیز باید مسائلی را در حوزه حجاب و عفاف رعایت کنند.

وی با اشاره به سوره احزاب، تصریح کرد: در آیه 32 سوره احزاب نیز به وظایف زنان و لزوم استفاده از حجاب و رعایت عفاف اشاره شده است که زن چطور باید سخن بگوید و در مقابل مردان رفتار کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به آمار یک مجله علمی در مورد یکی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق آماری که یک مجله علمی ارائه کرده بود، با افزایش 20 درصدی کاربران فیس‌بوک آمار طلاق چهار درصد افزایش یافته است.

متین تاکید کرد: در فضای مجازی و با افزایش کاربران نرم‌‌افزارهایی مانند تلگرام و واتس‌آپ با ارسال تصاویر زنان و گفت‌وگوهایی که انجام می‌گیرد، روابط خارج از عرف سبب انحراف برخی افراد می‌شود که نتیجه آن افزایش طلاق در جامعه است، این آمار نشان می‌دهد که هر چقدر حجاب‌ها از بین برود جامعه می‌تواند گرفتار برخی از مسائل و آسیب‌های اجتماعی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه مسئله حجاب امروزه تبدیل به مسئله سیاسی شده است، عنوان کرد: مسئله حجاب یک مسئله دینی و حکومتی بود و امروزه تبدیل به مسئله سیاسی شده یعنی دشمنان اسلام، کشورهای بیگانه و استعمارگران غربی وقتی با فرهنگ اسلامی کشورهای منطقه آشنا شدند، تصمیم گرفتند به مسئله جنگ نرم و حجاب بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از زمان دوره پهلوی به شدت با حجاب مقابله کردند که منجر به کشف حجاب شد و چادرها را از سر زنان در می‌آوردند و امروز هم شاهد آن هستیم که با وجود آنکه که با زور چادرها را از سر زنان در نمی‌آورند ولی با جنگ نرم وارد این عرصه شدند و بی‌توجهی به مسئله حجاب را هدف قرار دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: یکی از جاسوس‌های انگلیسی در کتاب خاطرات خود نوشته است که پس از آنکه چادر را از سر زنان برداشتیم باید جوانان را تحریک کنیم تا دنبال آن‌ها بیفتند و در میان مسلمانان فساد رواج یابد و برای این کار باید نخست زنان غیر مسلمان را از حجاب بیرون آوریم تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام متین گفت: این نقشه شوم آن‌ها نشان می‌دهد که حجاب نه تنها موضوع اعتقادی نیست بلکه از یک موضوع سیاسی نشات گرفته است. در موضوع آندولوس یا همان اسپانیای امروزی با روش کشف حجاب توانستند اسلام را شکست دهند که یکی از ترفندهای آنان این بود که غیر مسلمانان را وارد آنجا کردند و دیگران هم به آنان نگاه کردند و این کار سبب آن شد که حجاب در آن جا معنا نداشته باشد.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی فت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در جلسه‌ای که با کارشناسان فرهنگی، امنیتی و نظامی برگزار شد، بیان کرده بود که برای حذف اسلام از منطقه و تغییر فرهنگ آنان نباید هزینه نظامی و شهرهای آنان را بمباران کرد بلکه باید بازار مسلمانان از بازارهای غربی تامین و مدل‌های آنان را غرب طراحی کند در حالی که تبعیت از مدل‌های غربی بروز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: این صحبت‌های نتانیاهو نشان می‌دهد که دشمن با وضع موجود یعنی تبعیت از اسلام و رعایت حجاب و عفاف، در جامعه نفوذ کند و پیروز شود و باید ترفندهایی برای این کار انجام دهد تا حجاب را از جامعه اسلامی حذف کند، ما باید مقابل این نیرنگ دشمن بایستیم و باید دفاع خوبی در مورد این نفوذ دشمن داشته باشیم.

متین با اشاره به وظیفه حکومت اسلامی در مورد حجاب و عفاف، تاکید کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید «ای مردم عراق شنیدم که زنان شما در جاده‌های عراق حرکت می‌کنند و با طعنه زدن به مردان راه خود را می‌گشایند و شما حیا و شرم ندارید» این صحبت‌های حضرت علی (ع) نشان می‌دهد که حاکم آن موقع حکومت اسلامی نسبت به موضوع حجاب و عفاف حساس بود و باید یک قانونی پیاده‌سازی شود تا این موضع را ساماندهی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی حکومت اسلامی آماده کردن زمینه حجاب و عفاف در جامعه است و به افرادی که در جامعه با حجاب هستند بهای بیشتری نسبت به افراد بدحجاب بدهد. هدف دین اسلام از قرار دادن حجاب برای بانوان این است که آن‌ها به رشد و تعالی برسند و حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار