سرهنگ بازنشسته جمشید علیبابایی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در شهرکرد پیرامون نقش تبلیغات در دفاع مقدس، با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: سلاح تبلیغات در میدانهای جنگ برندهتر و تاثیرگذارتر است.
این یادگار دفاع مقدس افزود: ما در دفاع مقدس بر اساس باورهای دینی و اسلامی میجنگیدیم و معنویت چاشنی کار ما بود و آن باورها و ارزشهای دینی، به خصوص در شبهای عملیات و حتی قبل از عملیات توسط بچههای تبلیغات دوچندان میشد.
علیبابایی خاطرنشان کرد: از لحاظ روحیه معنوی و شارژ روحی که لازمه کار موتور
محرک ما برای عملیات بود، این بچههای تبلیغات بودند که مسئولیت و مأموریت این کار
را داشتند و رزمندگان را برای جانفشانی و برای خلق حماسه آماده رزم میکردند.
این
یادگار و فرمانده دوران دفاع مقدس، تبلیغات را رابط بین عقبه جبهه با خط مقدم
جبهه دانست و اضافه کرد: تبلیغات یار
اصلی رزمندگان در جبهه بود و هنگامی که رزمندگان در میدان جنگ میجنگیدند و مبارزه
میکردند، بچههای تبلیغات بودند که از همه جهات همچون برگزاری نمازجماعتها، دعاها، زیارت
عاشوراها و الی آخر، بر پا میکردند و در کنار رزمندگان نقش نیروی رزمی را نیز
ایفا میکردند.
علیبابایی بیان داشت: به هرحال بچههای تبلیغات واقعاً نقش بیبدیل و بینظیر و آنچنان تاثیرگذاری در طول دفاع مقدس داشتند که زبان از بیان آن عاجز است.
انتهای پیام/