شیخ‌طادی:

تولید سریال شهید باکری منوط به وضعیت مالی تلویزیون است

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت: تولید سریال شهید باکری منوط به وضعیت مالی تلویزیون است.
کد خبر: ۲۴۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ - 16July 2017
تولید سریال شهید باکری منوط به وضعیت مالی تلویزیون استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «پرویز شیخ طادی» کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به تولید سریال «سربازان عاشورا» گفت: قرار بود تا سریالی را درباره خانواده شهید مهدی و حمید باکری بسازیم. این مجموعه به نگارش درآمد اما دو سال است که منتظر ثبات وضعیت مالی تلویزیون هستیم؛ اگر دوستان تمایل داشتند ما اقدام می‌کنیم. به این دلیل که برادران باکری از فرماندهان لشکر عاشورا بودند، اسم این مجموعه نیز سربازان عاشورا نام گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که مدیران تلویزیون می‌گویند سازمان برای تولید آثار نمایشی مشکل مالی ندارد نیز بیان داشت: واقعیت این است که در این دو سال مدام به ما می‌گویند اگر مشکل مالی‌مان حل شود، می‌توانیم به شهدا هم برسیم، اما تا وقتی که مشکل مالی داریم، نمی‌توانیم سریال در خوری را برای شهدا بسازیم. می‌گویند در چنین شرایط مالی برنامه‌هایی نظیر دورهمی و خندوانه که دارای اسپانسر هستند، می‌توانند به‌راحتی تولید شوند و اگر سرمایه‌دار برای تولید این‌گونه سریال‌ها قدم پیش نگذارد به این دلیل که شهدا سرمایه‌ای ندارند، نمی‌توانیم برای این عزیزان سریالی را تولید کنیم.

این کارگردان ادامه داد: خیلی جالب است به محصولی که شهدا تقدیم ملت ایران، حاکمان، دولتمردان و مسئولان کشور کردند، میز و صندلی برایشان گذاشتند، توجه نمی‌شود و الان شهدای ما در این میان سهمی ندارند. البته آنها نیازی هم به چنین کارهایی نخواهند داشت. اما فرزندان همین مسئولان به شهدا نیاز دارند و همانها وقتی پای برخی از سریال‌های تلویزیون می‌نشینند، ممکن است طور دیگری بزرگ شوند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر رئیس رسانه ملی، رئیس سابق رسانه ملی، وزیر ارشاد، رئیس‌جمهور و... همه‌شان فرزند و نوه دارند و نسل آینده برایشان مهم است. اگر نتوانند فرهنگ درستی، مملو از تخصص، ایمان و از خودگذشتگی را زنده نگه دارند و با همین سبک و سیاق جلو بروند، خودشان جزو بزرگ‌ترین متضررهای ایران خواهند بود.

شیخ طادی در ادامه افزود: متأسفانه تلویزیون ما سرمایه‌دار شده و یک جریان مصرف‌گرایی در حوزه تبلیغات دارد و به شدت تبلیغ مصرف می‌کند و شما هیچ تبلیغی نمی‌بینید که صرفه‌جویی را ترویج دهد. مقاومت در اقتصاد، مقاومت در نفس را نمی‌بینید و فقط می‌گویند پول بدهید و مصرف کنید که کارخانه‌های خارجی چرخشان بچرخد!

شیخ طادی با اشاره به مشکلات مالی تلویزیون گفت: مشکلات مالی تلویزیون و تحقیری که در مقابل پولی که می‌خواهد از دولت بگیرد، به این دلیل است که حوزه فرهنگ و سازمان صداوسیما در کشورمان نهاد مستقل نیست و باید هزینه خود را از دولت بگیرد، اما اگر دولت همراه و دوست و علاقمند باشد و احساس کند رسانه‌ها و فرهنگ و تشکیلاتش با آنها هستند، ممکن است بودجه‌ای به آنها اختصاص دهد، اما اینکه مدام دست صداوسیما به سمت دولت دراز باشد، صاحب هیچ چیز نیست، چه الف ویژه و چه سریال‌های دیگر.

وی ادامه داد: اندیشه سازمان صداوسیما و حوزه فرهنگ مستقل نمی‌شود و روی ریل سرمایه‌داری و کسب‌وکار دیگران حرکت کرده و برای آنها تلاش می‌کند و هرچه آنها پیش رویش بگذارند، باید اندیشه‌شان را پیاده کند.

این کارگردان با اشاره به اینکه تلویزیون تا الان نتوانسته سریالی را جهانی کند، بیان داشت: تا الان صاحب اثر و سازندگان سریال‌ها توانسته‌اند اثری را جهانی کنند و تلویزیون فقط می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا به‌طور عادلانه جای رشد شخصیت‌های فرهنگی و هنری مستقل باشد. اگر این زمینه آماده شود، می‌توان شاهد اتفاقات خوبی بود.

وی درباره ویژگی‌های سریال‌های الف ویژه در تلویزیون نیز گفت: در حال حاضر این دست از سریال‌ها در وهله اول سرمایه می‌خواهد و بعد اراده و ایمان، درحالی‌که در گذشته اول اراده و ایمان می‌خواست و بعد سرمایه.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها