امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی:

همکاری مشترک با روس‌ها/ به‌دنبال صادرات تکنولوژی هوایی هستیم

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه به‌دنبال صادرات تکنولوژی هوایی به دنیا هستیم گفت: زمینه‌های همکاری مشترک در طراحی و تولید بالگرد با روسیه فراهم شده است.
کد خبر: ۲۴۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 22July 2017
همکاری مشترک با روس‌ها/ به دنبال صادرات تکنولوژی هوایی هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حاشیه نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس ٢٠١٧) با بیان اینکه هدف از شرکت در این نمایشگاه، حضور کارشناسان و محققین کشورمان و آشنایی آنها با دستاوردهای هوانوردی در سطح بین المللی است، گفت: امسال رویکرد جدیدی داریم که علاوه بر آشنایی با دستاوردهای دیگر کشورها، جمهوری اسلامی ایران نیز دستاوردهای خود را عرضه کرده است.

وی افزود: انواع مختلف هواپیماها، بالگردها، پهپادها و دستاوردهای الکترونیک جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کارهای طراحی و تحقیقاتی مشترکی با شرکت های اروپایی انجام خواهیم داد و از حالت خریدار صرف خارج شده ایم و به دنبال صادرات تکنولوژی هوایی به دنیا هستیم که این کار را از این نمایشگاه شروع کرده ایم.

بنی طرفی با اشاره به اینکه در بحث طراحی و تولید مشترک بالگردها در حال کار کردن با روسها هستیم، اظهار داشت: در بحث طراحی مشترک کار به مرحله اجرایی نرسیده اما زمینه های آن فراهم شده و قرارداد آن در حال نهایی شدن و امضا است.

وی تاکید کرد: در بحث تعمیرات مشترک نیز با اتحادیه بالگردی روسیه (Russia Helicopters) همکاری می کنیم که قرارداد با آنها نهایی و امضا شده و همکاری با آنها شروع شده است.

بنی طرفی در پایان با بیان اینکه روسها قبلا با ما همکاری لازم را نداشتند، گفت: با تکیه با توانمندی های داخلی توانستیم بالگردهایی را طراحی و تولید کنیم که پس از مشاهده توانمندی جمهوری اسلامی ایران، بسیار مشتاق همکاری در زمینه طراحی و تولید شدند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار