خاطرات شهید ماندنی ماندگاری در کتابی ماندگار شد

انتشارات همای غدیر روایت زندگی شهید ماندنی ماندگاری را در کتابی با عنوان «ماندنی» منتشر کرد.
کد خبر: ۲۴۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ - 23July 2017
فلسطین مظلوم همچنان مساله اول جهان اسلام استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روایت داستانی و خاطرات زندگی، رزم و شهادت یکی از شهیدان عملیات والفجر هشت به نام شهید ماندنی ماندگاری در کتابی با عنوان «ماندنی» به قلم اکبر علی‌زاده به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات همای غدیر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.
 
شهید ماندنی ماندگاری متولد مرداد 1343 در  یکی از روستاهای بخش «وراوی»  از توابع شهرستان مهر واقع در جنوب استان فارس است. در هفت سالگی به مکتب رفت. دوران مکتبخانه را با آموختن قرآن، با موفقیت پشت سر گذاشت. در نوجوانی و شروع جوانی چوپان بود و همنشین کوه. در 18 سالگی بر سر سفره عقد نشست و مدتی بعد زندگی مشترک را شروع کرد. چند روز بعد از عروسی برای اولین بار به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان شرکت کرد و در این عملیات مجروح شد.
 
ماندنی بعد از شرکت در دو عملیات بزرگ و مهم به عضویت سپاه در می‌آید. او طی چهار بار اعزام به جنگ  در چندین عملیات مثل عملیات رمضان، والفجر و... شرکت می‌کند و سرانجام در عملیات مهم و خطیر والفجر هشت در شب بیست ویکم بهمن ماه و در آستانه سالروزی پیروزی انقلاب، گلوله تیربار دشمن سینه‌اش را می‌شکافد و شهید می‌شود. از این شهید بزرگوار یک پسر به نام مقداد به یادگار مانده است که خبر تولد آن را در خواب دیده بود.  تقدیر جنگ و شهادت هیچ گاه مجال دیدار این پدر و پسر را نداد.
 
کتاب «ماندنی» روایتگر داستان شهید ماندنی ماندگاری است که در 21 بخش کوتاه تهیه و تنظیم شده است. کتاب سیری داستانی دارد که با تولد شهید ماندنی شروع می‌شود و ایام کودکی و نوجوانی و جوانی او حرف می‌زند. از ایامی که به شبانی مشغول بوده و از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی که داشته خاطراتی نقل می‌کند. به اعزام‌های او به جبهه و عملیات‌هایی که شرکت کرده‌، می‌پردازد و خاطرات این دوران را از زبان خانواده و دوستان و هم‌رزمان او تعریف می‌کند تا در انتها به شهادت و روزگار پس از شهادت او می‌رسد. در پایان اثر وصیت‌نامه شهید بمانی و تصاویر او برای مشتاقان ضمیمه شده است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مهر فرزند شیرین است و دوری از او برای کسی که برای بار اول، پدر شده سخت. اما ماندنی باید همه‌ی این رشته‌های پیوند را بگسلد و خود را برای بزم الهی آماده کند. آمدن مقداد موجی از شادی را در خانواده به وجود آورده است. همسر می‌خواهد چهره‌ی نجیب ماندنی را ببیند و این هدیه را به او بدهد. او به خود وعده داده که ماندنی خواهد آمد. همین روزها خواهد آمد.
 
مشهدی غلامحسین انتظار قدوم جوانش را می‌کشد. گوسفندی را از گله جدا کرده و در گوشه‌ای بسته تا با آمدن ماندنی برای پسرش و نوه‌اش قربانب کند. انتظار طولانی می‌شود و از آن سرو خرامان خبری نمی‌آید. خانواده تصمیم می‌گیرند حداقل عکسی از نوزاد بگیرند و با نامه به نزد فرزندشان بفرستند. اما گویا همه چیز مهیا شده تا پدر و فرزند هرگز همدیگر را نبینند. عکس به دست ماندنی نمی‌رسد و او عطش دیدار فرزند را در گوشه‌ای از قلبش به ودیعه می‌گذارد تا روز قیامت.»
 
کتاب «ماندنی» در 64 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و بهای 5000 تومان از طرف انتشارات همای غدیر قم چاپ، منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
 
منبع: ایبنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار